Explorer se třemi řadami sedadel je mnohaletým bestsellerem na americkém trhu SUV. Přesto nastal čas nahradit koncepci s napříč uloženým motorem starou dobrou klasikou: podle Fordu dovolilo podélné uložení hnacího ústrojí snížit hmotnost a zvýšit pevnost karosérie. Takový návrat ke kořenům samozřejmě vítáme. Prvním agregátem v katalogu šesté generace Explorerů bude známý univerzální čtyřválec EcoBoost o objemu 2,3 litru a výkonu 304 koní, propojený s desetistupňovým automatem, pohonem zadních kol a příplatkovou čtyřkolkou. V nabídce se zřejmě objeví i o něco výkonnější třílitr a hybridní varianta. Fanoušky vysokého výkonu stoprocentně potěší vzkříšení emblému ST. Ford Explorer ST dostane pod kapotu třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly, do podběhů 21palcové ráfky a za příplatek také silnější brzdy. Díky výkonu 400 koní se podívá až k metě 230 km/h. Zatím bude k dispozici pouze s pohonem všech kol, ale do budoucna není vyloučeno ani na požádání driftující rodinné SUV jako ryzí zadokolka. Model ST zároveň nabídne sportovní režim s agilnější reakcí škrticí klapky, tužším řízením a odlišným mapováním převodovky. Kromě toho bude rozpoznatelný podle střešních ližin, černé síťované mřížky chladiče, upravených prahů a dalších designových prvků. V interiéru ho ozdobí zploštělý volant, tvarovanější sedadla s kontrastním prošíváním a koberečky s emblémy. Přes pět metrů dlouhý Explorer utáhne přívěs o hmotnosti až 2.540 kilogramů a jeho zavazadelník podle uspořádání sedadel pojme až 2.486 litrů. Do prodeje zamíří první kousky v létě a částky na cenovkách budou začínat od 32.765 dolarů.


PRAHA

LOS ANGELES

NEW YORK