Kromě CT6 začnou od 5. září 2016 do showroomů evropských dealerů zaplouvat také crossovery XT5 na elegantních osmnácti- nebo dvacetipalcových kolech. Midsizový kříženec určený především rodinám vyznávajícím aktivní životní styl nahrazuje končící model SRX. Oproti předchůdci má prodloužený rozvor o 50 mm a rozchod kol o 17 mm, což přispívá k větší prostornosti interiéru navzdory stejným celkovým rozměrům. Pod vysokou kapotou za masivní pětiúhelníkovou maskou a příplatkovými LED světlomety vládne přímovstřikový šestiválec o objemu 3,6 litru s výkonem 314 koní, který pohání přední či všechna kola přes osmistupňový automat s elektronickou kontrolou řazení. Systém pohonu čtyř kol, který XT5 sdílí právě s CT6, dovoluje variabilní přenos výkonu v rozsahu 0–100 procent na přední nebo zadní nápravu a na pokyn řidiče také umí poslat zadní kola na odpočinek. Vůz se pak chová jako úspornější předokolka. V kabině, která od časů SRX udělala pořádný kvalitativní skok kupředu, nechybí infotainmentový systém CUE s 8“ dotykovým displejem v HD rozlišení a hlasovým ovládáním, parkovací „všeuměl“ ani systémy nouzového brždění při jízdě vpřed i při couvání. Zajímavým doplňkem je vnitřní zpětné zrcátko, na které se může promítat obraz z couvací kamery. Za příplatek bude dále k dispozici třeba head-up displej a bezdotykové otevírání pátých dveří. V Německu má XT5 začínat na ceně 48.800 EUR.