Sedany dnes kupují hlavně zákazníci, kteří z principu odmítají SUV a nejrůznější crossovery. Výkonný ředitel pro globální design Cadillaku Andrew Smith zvolil tato slova: „Nudné sedany jsou mrtvé, ale působivé sedany tu s námi ještě chvíli pobudou.“ Cadillac CT5 naštěstí rozhodně není nudný. Podle široké přídě s úzkými LEDkami svedenými až k nárazníku je to pořád moderní Caddy, na zádi se však designéři pustili do práce možná až moc horlivě. Svislé lampy a tvarované vykrojení pro značku jako charakteristický prvek značky sice ponechali, ale snaha o novotu za každou cenu dost naředila osvědčené proporce. CT5 je při pohledu zboku spíše za hranicí mezi sedanem a liftbackem, i když víko kufru se otevírá až za zadním sklem. Páteří vozu je osvědčená platforma GM Alpha s pohonem zadních nebo všech kol, na které už staví např. Chevy Camaro a Cadillaky ATS a CTS. O pohon se postará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, případně třílitrový šestiválec se dvěma turby. Oba motory budou spolupracovat s desetistupňovým automatem. V interiéru vládne podle očekávání kůže a přírodní dřevo, ve standardní výbavě bude mimo jiné aktivní potlačování hluku a obrazovka ve stylu tabletu s aktuálním infotainmentem CUE. CT5 se bude vyrábět v Michiganu v závodě Lansing Grand River, do kterého koncern za tímto účelem zainvestoval přes 200 milionů dolarů. Oficiální debut si Caddy odbude nyní v dubnu na newyorském autosalonu a do prodeje zamíří koncem letošního roku.


PRAHA

LOS ANGELES

NEW YORK