První zásadní událostí   každého motoristického roku je detroitský autosalon NAIAS. To se potvrdilo i letos, kdy se na pódium vyšplhal mimo jiné nový přírůstek do nabídky pickupů Ram 1500 modelového ročníku 2019. Oproti svému předchůdci shodil díky použití vysokopevnostní oceli a hliníku na rámu, karosérii, dílech zavěšení a dalších součástech rovný metrák, dostal mild-hybridní pohon eTorque a třeba i masivnější přední brzdy. 3,6litrový Pentastar všichni známe, zajímavá bude kombinace s přídavným 48voltovým elektromotorem, který slouží současně jako startér, alternátor a doping v případě potřeby většího točivého momentu (cca 175 Nm navíc). Elektromotor umí spolupracovat i s výkonnějším osmiválcem Hemi, odladěným na 395 koní. Oba agregáty využívají osmistupňovou automatickou převodovku, čtyřkolky pak disponují vylepšenou rozdělovací skříní. Výrobce se chlubí i vylepšenou aerodynamikou na úrovni zhruba deset let starých hatchbacků, což na pickup není vůbec špatné. Každého jistě uspokojí nejmodernější výbava na palubě, která může čítat vše představitelné od adaptivního tempomatu přes 12palcový dotykový displej po 900wattovéaudio. A když si doobjednáte systémy výstrahy před čelní kolizí nebo opuštěním jízdního pruhu, kameru s 360stupňovým rozhledem a k tomu systém aktivního potlačování hluku, možná ani nepoznáte, že jste právě přesedli ze svého rodinného sedanu dovozu, který utáhne až 5 700 kilogramů. Nový Ram 1500 vstoupí do distribuce v druhé polovině letošního roku a jeho cena by se neměla příliš lišit od stávajícího modelu.