Čtvrtá generace pick-upu míří do stejných vod jako F-150 nebo Ram. Její oficiální odhalení bylo sice naplánováno až do Detroitu, ale několika stovkám šťastných diváků a novinářů se dostalo jedinečné pocty zažít akční debut už o měsíc dříve. Uprostřed oslav stoletého výročí výroby Chevyho náklaďáků v texaském Forth Worthu se zpoza promítacího plátna snesl z nebe vrtulník, nesoucí v závěsu křiklavě červený přírůstek do početné rodiny čítající 85 milionů vyrobených trucků v historii značky. Zatímco F-150 jde cestou širokého použití hliníku na karosérii, Chevy se hlásí ke smíšené materiálové strategii: nevzdává se výhod oceli, ale kde je to vhodné, nešetří hliníkem, hořčíkem ani jinými materiály a kompozity. Přechod na výrobu nové generace tak nestál úplný majlant (jen 3 miliardy dolarů) a GM možná od začátku výroby zůstane v lepších číslech než modrý ovál. Kromě výchozí řadové dieselové šestky s objemem tří litrů budou v nabídce i 5,3L a 6,2L osmiválce poprvé s technologií vypínání libovolného počtu válců podle aktuální potřeby výkonu. Pod kapotu s jistotou zamíří i benzínový 3,6L šestiválec a v hybridní variantě asi i nějaký ten čtyřhrnek. Trucky dostanou desetistupňovou automatiku, některé motorizace a edice ale zůstanou u osmi kvaltů. Na výběr bude celkem osm úrovní výbavy, které uspokojí všechny segmenty zákazníků včetně milovníků luxusu v kabině, jejichž počty narůstají vůbec nejrychleji. Zajímavý bude i terénní paket Z71 Trail Boss s většími koly, rapatými pneumatikami a kouřovými doplňky. První Silverada zamíří z Fort Wayne v Indianě k zákazníkům na podzim.

 


PRAHA

LOS ANGELES

NEW YORK