[ratings]
![]() |
DODGE CHALLENGER SRT8 2008Koncem roku 2004 odstartoval Ford se svou retroverzí Mustangu ´67 revival legendárních „Muscle Car Wars“ ze šedesátých let. Nyní se svou troškou do mlýna přichází i Chrysler a posílá do boje nového Challengera. Na šesti stranách vám představíme aktuální top model SRT8 v celé své kráse… Pod kapotou: OHV-V8, 370 cu.i. (6.059 cm3), 425 koní/570 Nm |
|
|
![]() |
CHEVROLET IMPALA SS 1966Když má člověk štěstí, může zničehonic narazit na veterána s pár mílemi na tachometru a krátkou historií předchozích majitelů. Pokud má člověk ještě víc štěstí a auto je v dobrém stavu, dá se takový nález označit slovem „Survivor“ – česky něco jako „přeživší“. Tenhle vůz navíc ukrýval zajímavý životní příběh. Ukážeme vám jedinečný Chevrolet Impala SS 1966 s fascinujícím sedmilitrovým osmiválcem Turbo-Jet, který hrál mezi tehdejšími agregáty stejnou ligu jako chryslerův HEMI. Pod kapotou: OHV-V8, 427 cu.i. (6.997 cm3), 425 koní/648 Nm |
|
|
![]() |
SRAZ AMERIK V JIZBICI POD BLANÍKEMNázev této již tradiční akce jasně vypovídá o atmosféře, která jí provází. Bublající osmiválcové motory najdete ve většině amerických vozů a věřte, že právě „véosmička“a její nádherný zvuk je tím atributem, který dokáže nadchnout všechny generace bez rozdílu. Stačí se zaposlouchat a jste ztraceni, stejně jako majitelé amerik, kteří si do Jizbice pod Blaníkem přijeli o svých plechových miláčcích popovídat. Rekreační středisko Jizbice pod Blaníkem: krásné slunečné počasí vylákalo přes dvě stovky amerik |
|
|
![]() |
CADILLAC ELDORADO BROUGHAM 1957-58V padesátých letech minulého století zažívala americká ekonomika výrazný vzestup, což se příznivě projevilo na životní úrovni tamnějšího obyvatelstva. Pro pár vyvolených uvedl Cadillac vůz Eldorado Brougham – šíleně drahou, pobuřujícně zařízenou a technologicky bláznivou raritu, která měla být odvetnou salvou Cadillacu na střelu Fordu, jenž v roce 1956 představil ohromující Continental Mark II. Pod kapotou: OHV-V8, 365 cu.i. (5.986 cm3), 325 koní |
|
|
![]() |
„I PÁREK SE ROZTOČIL“ – REPORTÁŽ Z GAINESVILLEV každém čísle vám přinášíme pravidelně informace z NHRA, prohlížíte si nejzajímavější fotografie ze startů a dozvídáte se konečné pořadí jezdců. Tentokrát má článek o dragsterech mnohem autentičtější nádech. Náš spolupracovník Honza Hvězda byl přímo v Gainesville na NHRA ACDelco, jednom z prvním podniků letošní sezóny. Jaké pocity zažívá český divák na pravé americké čtvrtmíli, se dozvíte ve čtyřstránkovém článku. A věřte, že je o čem psát! Na zadních nápravách: až osm tisíc koní! Připravte se na tlakovou a teplotní vlnu, zápach ze spáleného nitra a vibrace žaludku. Špunty do uší nutností! |
|
|
![]() |
CHRYSLER GRAND VOYAGER LIMITED CRD 2008Za čtvrt století od roku 1983 sjelo z pásů více než 12 milionů minivanů Chrysler. Od jara 2008 plní showroomy nejnovější generace s novým designem karosérie i interiéru a více než 30 novými nebo zdokonalenými prvky. My jsme si posvítili na jeho nejluxusnější variantu Limited. Pod kapotou: vznětový DOHC-R4, 168,9 cu.i. (2.768 cm3), 163 koní/360 Nm |
|
|
![]() |
CHROM&PLAMENY SERVICE – DÍL PRVNÍ: VYBÍRÁME AUTOInspirovaly vás naše články a lákalo by vás pořídit si vlastní ameriku, ale pořád máte pocit, že renovace a úpravy detroitských dinosaurů jsou něčím exotickým, na co budete potřebovat kapsy plné bankovek a nebo roky zkušeností profesionálního renovátora? Zkusíme vám předvést, že tomu tak být nemusí… Součástí článku: slovníček pojmů (1.díl), o který si mnoho z našich čtenářů psalo |
|
|
![]() |
FORD F-150 SUPER DUTY 2007Popularita trucků v USA je věčná jako střídání dne a noci. Proto nepřekvapí, že známí ladiči a kustoméři si za oběť svých kreací vybírají kromě osobních vozů stále více i pickupy a SUV. Pánové z firmy Hulst Customs z amerického Merlinu v Oregonu se customům věnují už více než 30 let. Inspiraci ke svému nynějšímu projektu, který vznikal v potu a krvi tři měsíce, jim poskytla replika vozu Cobra a touha ukázat, že pořádný výkon nemusí mít jen kompaktní sporťák. Pod kapotou: OHV-V8 Power Stroke diesel, 363 cu.i. (5.954 cm3), 463 koní/1086 Nm |
|
|
![]() |
DESOTO CUSTOM 1950Typická pontonová karoserie s kšiltem nad čelním sklem a pohodlný interiér s jednoduchou palubní deskou a volantem velikosti kormidla zaoceánského parníku – to je začátek padesátých let v USA. Kdo je miluje, bude se v tomhle autě cítit jako doma. Pod kapotou: Flathead SV-R6, 236,7 cu.i. (3.878 cm3), 112 koní |
|
|
![]() |
FORD MUSTANG BULLITT 2008S více než pětistovkou účastí ve filmech všech žánrů patří Mustang již od svého uvedení na trh k nejoblíbenějším Movie-cars vůbec. Ale jeden film zaujímá u fanoušků po celém světě význačné postavení: „Bullittův případ“. Hlavní čtyřkolovou roli tehdy ztvárnil Mustang GT 390 ročník 1968. Přesně o 40 let později se automobilka Ford pokouší o oživení filmového hrdiny na bázi modelového roku 2008. Ale pozor: chcete-li mít nového Mustanga-Bullitta ve své garáži, musíte si pospíšit, neboť vyrobeno bude pouhých 7.700 exemplářů. Pod kapotou: SOHC-V8, 281 cu.i. (4.600 cm3), 315 koní/441 Nm |
|
|
![]() |
BUICK RIVIERA 1964Elegantní, rychlá a luxusní kupé kategorie Gran Turismo byla vždy spíše doménou evropských automobilek, zatímco Američané dávali přednost svým „pozemním jachtám“. My pro vás ale máme výjimku. Není bez zajímavosti, že tohle nádherné kupé jezdí po českých silnicích. Pod kapotou: OHV-V8, 425 cu.i. (6.970 cm3), 340 koní/630 Nm |
|
|
![]() |
59.GRAND NATIONAL ROADSTER SHOW POMONA 2008Nejlepší přehlídka rodů a customů na světě se konala na konci ledna opět na výstavišti Losangeleského okresu Fairplex v Pomoně. V článku plném krásných fotografií se dozvíte kdo vyhrál cenu Barris Kustom D´Elegance a kdo zvítězil v soutěži o nejkrásnější roadster Ameriky. Účast na letošní Show: 500 nejkrásnějších customů Ameriky |
|
|
![]() |
FORD HOT ROD 1937„Jestli vy si to dokážete vysnít, my to dokážeme postavit.“ Tak zní reklamní heslo firmy B & T Custom Rod & Restoration ze Sparksu v Nevadě. Jejich kupé vás nadchne nejenom překrásným lakem, který dokonale umocňuje klasický tvar karoserie, ale také agregátem Corvette, 20palcovými zadními ráfky a spoustou dalších fajnovostí. Pod kapotou: hliníkový OHV-V8 Corvette LS1, 346 cu.i. (5.665 cm3), 346 koní/475 Nm |
|
|
OBSAH ČÍSLA 3/2008
|