![]() |
FORD MUSTANG 2015
Novou generaci Fordu Mustang vám nejspíš nemá smysl představovat. Na americkém trhu, a po dlouhých desetiletích také na evropském, se má sice objevit až v dubnu (v Evropě pak mnohem později), ale jeho obrázky a technické údaje se objevily koncem roku snad na všech automobilových webech u nás, a dost možná už jste o něm četli i v časopisech s častější periodicitou. Pro všechny, kteří žijí zavřeni ve své garáži a místo vysedávání na internetu šlechtí svého ocelového oře je určen náš článek se spoustou technických údajů. Pod kapotou: R4-DOHC „EcoBoost“ s turbodmychadlem, 140 cu.i. (2.300 cm3), 309 koní/407 Nm; V8-DOHC „Coyote“, 302 cu.i. (4.951 cm3), 426 koní/529 Nm
|
|||||||||
|
||||||||||
![]() |
CHRYSLER NORSEMAN 1956
Vydejte se s námi po stopách bájného auta, za lidmi, kteří mu pomáhali na svět i za jediným člověkem, kterému bylo dopřáno vidět jej poté, co spočinulo uprostřed zborcených lodních přepážek na mořském dně. Chrysler Norseman – legendární showcar, který měl světu ukázat vizi automobilové budoucnosti. Osud mu ale nepřál a uvěznil ho v potopené lodi Andrea Doria v Severním Atlantiku. Pospěšte si, budeme vyplouvat! Pod kapotou: V8-OHV „HEMI“, 331 cu.i. (5.428 cm3), 235 koní/450 Nm
|
|||||||||
|
||||||||||
![]() |
CADILLAC ELDORADO CONVERTIBLE 1974 & LINCOLN CONTINENTAL MARK V 1978
Sedmdesátá léta nebyla pro automobilový průmysl zrovna šťastným obdobím. Nástup předpisů regulujících výfukové zplodiny, stále rostoucí požadavky na bezpečnost a k tomu všemu ropné krize a s nimi spojená rostoucí cena paliv, to všechno způsobilo automobilovým konstruktérům a designérům pořádné bolení hlavy. Zvláště patrné to bylo ve Spojených státech. Zatímco Evropané se v průběhu šedesátých let stále ještě vzpamatovávali z následků druhé světové války, a Japonci se v automobilovém průmyslu teprve otrkávali, američtí zákazníci byli tou dobou již zvyklí na svoje mohutné a okázalé silniční křizníky, nabízející jinde ve světě nebývalý luxus a výkony. Pod kapotou Cadillaku: V8-OHV, 502 cu.i. (8.194 cm3), 210 koní/524 Nm Pod kapotou Lincolnu: V8-OHV, 460 cu.i. (7.538 cm3), 210 koní/486 Nm |
|||||||||
|
||||||||||
![]() |
CHEVROLET TAHOE/SUBURBAN 2015
Zatímco v minulém čísle jsme vám ukázali nový Dodge Durango, dnes se podíváme do segmentu SUV od konkurenčního koncernu GM. Tento zástupce Velké trojky totiž odhalil pro modelový ročník 2015 další generaci Chevroletu Suburban a jeho menšího bratříčka Tahoe. Současně logicky spatřili světlo světa rovněž vzdálenější příbuzní GMC Yukon, Yukon XL a nejluxusnější Yukon Denali, stejně jako prémiový Cadillac Escalade. Pod kapotou: V8-OHV „EcoTec3“ (L83) Flex Fuel, 325 cu.i. (5.330 cm3), 355 koní/519 Nm
|
|||||||||
|
||||||||||
![]() |
SEMA 2013 V NEJLEPŠÍ FORMĚ!
Veletrh asociace Speciality Equipment Market Association, zkráceně SEMA Show, je bez debat nejdůležitější událostí svého druhu. Navzdory tomu, že v posledních letech nebyl automobilový průmysl zrovna v optimální kondici, megalomanského mumraje v Las Vegas se to vlastně nikdy příliš nedotklo. A samými pozitivy hýřila SEMA i v roce 2013: opět přibylo vystavovatelů i návštěvníků a výsledkem byla nejúspěšnější show v již 47leté historii tohoto světoznámého podniku.
|
|||||||||
CH&P doporučuje tento zajímavý článek o účasti SPECIAL SERVICES na SEMA 2013 |
||||||||||
|
||||||||||
![]() |
JEZDCI CALLAWAY COMPETITION NA STUPNÍCH VÍTĚZŮ GT MASTERS
V této sérii proti sobě hlavně na drahách v Německu, ale také na Slovakia Ringu u obce Orechová Potôň nebo v belgickém Spa, nastupují sériovým vozům docela blízké sporťáky kategorie FIA GT3. Díky účasti více než půl tuctu US Cars se na závodech nabízela příjemná možnost zažít osmiválce z Detroitu v pořádné akci. Přitom ameriky v posledním ročníku GT Masters vůbec nehrály druhé housle: dvojice jezdců Diego Alessi a Daniel Keilwitz obsadila první místo v celkové klasifikaci!
|
|||||||||
|
||||||||||
![]() |
FORD MUSTANG SPORTSROOF 1969 „ANVIL“
Když Bill France alias Big Bill zakládal v letech 1947-1948 asociaci NASCAR, propašoval do stanov homologační pravidlo: v závodech se smí objevit pouze vozy postavené z dílů, které jsou dostupné skrze běžnou dealerskou síť. Takže aby v roce 1969 mohl Ford postavit na startovní rošt nadupaného Bosse 429, byl nucen vyrobit limitovanou edici fastbacků se supervýkonným osmiválcem pod kapotou. Uplynulo mnoho let a myšlenky „závoďáku v ulicích“ se po svém a s velkým nadšením chopil Matt Lazich… Pod kapotou: V8-OHV, 520 cu.i. (8.521 cm3), 805 koní
|
|||||||||
|
||||||||||
![]() |
VĚČNÁ LOVIŠTĚ KMENE PONTIAKŮ V ARIZONSKÉ POUŠTI
Namísto kopyt čtveřice kol, namísto tomahawku osmiválcová výzbroj, namísto čelenky výbojná a nekompromisní chromovaná tvář, namísto totemu benzinový stojan s nápisem Premium… Takhle jsme je znávali. Ještě nedávno zdobila kulatou kapotu ostře řezaná tvář bojovníka amerických prérií, legendární pětice chromovaných proužků by mohla znamenat Rychlost, Výkon, Rodokmen, ale i Vzpomínky a Věčnost. Automobily kmene Pontiaků se ukrývají nejen v našich srdcích a garážích, dnes je navštívíme na místě jejich posledního odpočinku. Říká se mu stručně: Pontiac Heaven!
|
|||||||||
|
||||||||||
![]() |
IMPERIAL CROWN SOUTHAMPTON 1958
Koncern Chrysler na začátku 50. let potřeboval rozšířit portfolio svých divizí tak, aby mohl zacílit i na ty nejbohatší zákazníky. V roce 1955 se tak z jeho nejvyšší modelové řady, Chrysler Imperial, stala samostatná divize Imperial. Měla se stát konkurentem Cadillaku a Lincolnu, a nabízet to nejlepší, nejmodernější a nejdražší, co bylo v té době na trhu k dispozici. Ve světě marketingu ale nejdou věci vždycky tak, jak si je představujete… Pod kapotou: V8-OHV „HEMI“, 392 cu.i. (6.435 cm3), 345 koní/612 Nm
|
|||||||||
|
||||||||||
![]() |
KONFERENCE ROUTE 66 V KALIFORNII
Jako vyslanci všech “mimoamerických” asociací a organizací naštívili v listopadu 2013 dva členové České asociace Route 66 kalifornský Disneyland, kde se konala největší konference Route 66 v historii…
|
|||||||||
|
OBSAH ČÍSLA 1/14:
|
![]() |