![]() |
OLDSMOBILE 4-4-2 „W-30“ 1969
Je mezi vámi ještě někdo, komu není jasná číselná zkratka 4-4-2? Pokud ano, ať to neříká nahlas! Neznat výkonovou ikonu od Oldsmobile, to je přímo trestuhodná mezera ve znalostech! Tak jen pro pořádek: čtyřkomorový karburátor, čtyřstupňová manuální převodovka a dva výfuky. Nekompromisní označení špičkového výkonu, ale samozřejmě i opatrnost při nákupu, protože – jak všichni víme – tzv. klony čekají na důvěřivce… Pod kapotou: OHV-V8 „Rocket“, 400 cu.i. (6.556 cm3), 360 koní/596 Nm
|
|||||||
|
||||||||
![]() |
LINCOLN CONTINENTAL MARK II 1957
Měl představovat převtělení Duesenbergu nebo americký ekvivalent proslulé britské značky. „Mark II“, zrozený v roce 1956 jako pokračování legendárních Continentalů. Projekt Williama Claye Forda vyústil v jedno z nejelegantnějších kupé své doby. Mark II měl jednu jedinou vadu: nevydělal ani cent… Pod kapotou: OHV-V8, 368 cu.i. (6.030 cm3), 300 koní/564 Nm
|
|||||||
|
||||||||
![]() |
HISTORIE NADŠENÍ I ZKLAMÁNÍ: LINCOLN CONTINENTAL MARK IIČas se nachýlil. Testy jsou ukončeny, vyhlášená slavnostní premiéra je naplánována na pařížský autosalon 6. října 1955 – Ford chtěl oslnit i Evropu a přilehlý svět. Ještě před touto událostí uspořádal William Ford soukromé předváděčky v několika velkých městech s předpokládaným dobrým odbytištěm. Vstup jen pro několik VIP a pečlivě vybraných prodejců, všichni dostali osobní pozvánku a celá akce se utápěla v moři luxusu a naděje…
|
|||||||
|
||||||||
![]() |
OTEC AMERICKÉHO AUTOMOBILU – ČÁST DRUHÁ
V první části našeho dvoudílného seriálu jsme si vysvětlili systém plánované zastaralosti, který pomohl koncernu General Motors předstihnout svého hlavního rivala, Ford Motor Company a stát se na dlouhé desítky let největší automobilkou na světě. V druhé části se dozvíte o dalším chytrém „vynálezu“ Alfreda P. Sloana, který zavedl v GM. Jeho systém hierarchie značek používají dodnes výrobci aut nejen v USA, ale po celém světě.
|
|||||||
|
||||||||
![]() |
SPRINTY MUSTANGŮ A US CARS, HOŠKOVICEPo dvou letech v Jižních Čechách („Speedway Blatná“ v obci Tchořovice) se Mustang Riders Club se svou největší akcí rozhodl vrátit do osvědčených Hoškovic, kde od posledního ročníku proběhla řada změn a investic vedoucích k profesionalizaci letiště a jeho provozu. Pod kapotou: OHV-V8 „Chrysler Firepower HEMI“, 392 cu.i. (6.425 cm3), 380 koní
|
|||||||
|
||||||||
![]() |
5th CZECH F-BODY SESSION, KOLÍN & LETIŠTĚ CHRÁŠŤANY
Jubilejní pátý ročník srazu vozů Camaro a Firebird se tentokrát konal na malebném náměstí ve vzkvétajícím městě Středočeského kraje, v Kolíně. Nechyběla ani tradiční akční část se sprinty a slalomem…
|
|||||||
|
||||||||
![]() |
2. ROČNÍK VÝSTAVY AMERICAN CLASSIC CARS, OSTRAVA
Po loňské velmi úspěšné premiéře se organizátoři rozhodli uspořádat druhý ročník této u nás největší výstavy klasických amerických vozidel. Akce probíhající v délce dvou a půl měsíců dostala podtitul „Elvis Presley“.
|
|||||||
|
||||||||
![]() |
BIG 8 PARTY, LUČINA U ŽERMANICKÉ PŘEHRADY
V době, kdy se léto dávno přehouplo přes svůj vrchol, večery a noci začínají být chladné a někteří z nás už upírají zraky do korun barvících se stromů, zbývá v kalendáři akcí ještě několik srazů. Jedním z nich je již tradiční Big 8 Party, pořádaná Klubem přátel US Cars.
|
|||||||
|
||||||||
![]() |
CHEVROLET BROOKWOOD WAGON 1961
Předpokládáme, že máte představu velkého rodinného „stejšnu“ spojenou především s předměstskou aglomerací, s pečlivě upravenými domky, případně s typickou americkou rodinkou, jedoucí kempovat někam k Yellowstone nebo degustovat víno do kalifornského Napa Valley. Ano, je to tak, či vlastně bylo to tak: velké STW totiž nezmizely ze scény, ale za jejich volanty se usadila mladá generace, která – jak víme – chce mít všechno jiné a lepší. Takový Wagon pak poskytuje útočiště celé partě teenagerů, skrývá audiosystém, vyvolávající aktivitu seismografů, a tohle všechno v hranaté karoserii, která sedí tak nízko, jak jen to jde. Pod kapotou: OHV-R6, 235 cu.i. (3.850 cm3), 135 koní
|
|||||||
|
||||||||
![]() |
NULTÝ ROČNÍK MOTORISTICKÉ SLAVNOSTI LEGENDY, PRAHA BOHNICE
Vize motoristické slavnosti jaká v Čechách dosud nemá obdoby odkryla svou tvář. Letošní předpremiéra naznačila, na co se mohou návštěvníci těšit v ostrém prvním ročníku v roce 2014.
|
|||||||
|
||||||||
![]() |
5. SLEZSKÝ SRAZ MUSTANGŮ A US CARS, MILÍKOV
Ať už pojedete odkudkoliv z Čech, do Milíkova to bude vždycky nejdál. Velká vzdálenost je ale jediným handicapem jinak příjemné akce, která si za posledních pět let vydobyla své pevné místo v termínovém kalendáři. |
|||||||
|
||||||||
![]() |
12. SRAZ A PŘEHLÍDKA US CARS, PRAHA LETŇANYJiž dvanáctý sraz a přehlídka US Cars dne 5. října 2013, pořádaná v Letňanech u Obchodního centra v prostorách parkoviště F, se nadmíru vydařila. Vše bylo podřízeno předvádění amerických vozidel na rampě pokryté rudým kobercem. |
|||||||
|
||||||||
![]() |
SETKÁNÍ PŘÁTEL Z US CARS KOMUNITY, MLÝN SÁROVEC
Jsou akce, kde americké ani žádné jiné auto není důležitým společníkem. Místo toho máte potřebu v klidu si popovídat s přáteli u půllitru piva nebo sklenky vína. Takovou akcí je bezesporu „Sárovec“. |
|||||||
|
||||||||
![]() |
DODGE DURANGO 2014
Automobilový svět je plný paradoxů. Na jedné straně panuje obrovský tlak na snižování spotřeby, downsizing vládne všude, kam člověk dohlédne, ale na straně druhé máme k dispozici i trochu jiná prodejní čísla. Obliba velkých aut s plnotučnými agregáty totiž neklesá, ba naopak. Pod kapotou: DOHC-V6 VVT „Pentastar“, 220 cu.i. (3.604 cm3), 290 resp. 295 koní/354 Nm nebo OHV-V8 „HEMI“, 345 cu.i. (5.660 cm3), 360 koní/530 Nm
|
|||||||
|
||||||||
![]() |
PLYMOUTH DUSTER 340 1972
Duster je kupé, které se postavilo po bok základnímu modelu Plymouth Valiant. V provedení Duster 340 měl tenhle menší dvoudvéřák pod kapotou docela ostrý smallblock, který odborníci řadili mezi nejlepší soudobé koncernové motory. V našem článku vám představíme jeden nezvykle zachovalý exemplář z roku 1972. Pod kapotou: OHV-V8 Chrysler „LA“, 340 cu.i. (5.573 cm3), 240 koní/393 Nm
|
|||||||
|
||||||||
![]() |
CHEVROLET CORVETTE C4 1986
Všichni víme, jak to je s našimi americkými láskami: zrodí se někde daleko za Velkou vodou, plné lesku, dravosti a elánu, oči majitelů září stejně jako nablýskaný exteriér vozidla, ale s přibývajícím počtem kilometrů a vlastníků se pomalu osud dřívější ocelové (či v našem případě plastové) pýchy naplňuje. Neříká se to snadno, ale je to osud, vepsaný do každé částečky živé i neživé hmoty. Poslední cesta, z níž nebývá návratu, končí ve smrtícím objetí drtiče. Ale výjimky se najdou. Nabízíme vám story amerického sporťáku, na nějž se osud nebývale milosrdně usmál… Pod kapotou: OHV-V8 „L98“, 350 cu.i. (5.733 cm3), 230 koní/447 Nm
|
|||||||
|
||||||||
![]() |
ZAKONČENÍ SEZÓNY VEHICLE CLUBU WWII PRAHA
Co takhle vyrazit americkým válečným jeepem do přírody? A když amerikou, tak do Ameriky. Lom Amerika v Českém Krasu přivítal opět členy Vehicle Clubu na závěrečné sezónní vyjížďce. |
|||||||
|
||||||||
![]() |
FORD THUNDERBIRD LX 1996
Kombinace skvělé aerodynamiky a úsporného a přitom dostatečně výkonného šestiválce, spolu s podvozkem, který nabízí dostatek pohodlí a přitom si poradí i se zakroucenými českými silnicemi, dělá z desáté generace Thunderbirdu skvělého kandidáta na „první ameriku“. Pod kapotou: OHV-V6 „Essex“, 232 cu.i. (3.797 cm3), 145 koní/292 Nm |
|||||||
|
||||||||
![]() |
PORTRÉT UMĚLCE GREGA HILDEBRANDTA
Greg Hildebrandt je bezpochyby jedním z nejznámějších amerických ilustrátorů a umělců tvořících obrazy s tématikou pin-up girls. Spektrum jeho tvorby je velmi široké a dokonce i ti, kterým jméno Grega Hildebrandta nic neříká, se s jeho obrazy už určitě někdy setkali.
|
|||||||
|
||||||||
![]() |
IMPERIAL LE BARON 1972Mopar nadšenci z Chrysler Family Cars vám představí svůj nový přírůstek a ne ledajaký. Pod kapotou: OHV-V8, 440 cu.i. (7.216 cm3), 225 koní/469 Nm
|
|||||||
|
||||||||
![]() |
HARLEY-DAVIDSON FLH 1976 & SIDECARUž jsme na ně trochu pozapomněli. Dříve tvořily nedílnou součást dění na silnicích, ale dnešní doba jakoby jim nepřála. O čem je řeč? O sidecarech, sajdkárách, sajdkách – račte si vybrat! Až na výjimky se s nimi setkáme na srazech veteránů. Jednu z oněch výjimek vám představíme: robustní kočár po boku mohutného stroje pánů Harleye & Davidsona. |
|||||||
|
||||||||
![]() |
FORD HOT ROD 1932O kalifornském Burbanku jsme už psali – a také o firmě Hollywood Hot Rods, která posílá na městské bulváry samé nápadité kreace. Její majitel, Troy Ladd, do nich vložil svou invenci, zkušenosti a obdiv k technice, která tvoří spojení mezi tradičním pojetím a supermoderními prvky. Ale ani jeho začátky nebyly bez problémů, proniknout mezi hollywoodskou elitu je úkol, srovnatelný se zavlažením Death Valley. Přečtete si, jak nápaditý Troy postavil předváděcí rod, svoji pojízdnou vizitku, na níž prezentoval filozofii dodržování osvědčených a stále platných tradic. Pod kapotou: OHV-V8 „Chrysler Firepower HEMI“, 392 cu.i. (6.425 cm3), 380 koní
|
|||||||
|