 |
CHEVROLET CORVETTE ROADSTER 1969
Možná jste už zaslechli, že někteří prodejci museli udržovat v pohotovosti tzv. „Zone Courtesy Cars“ – jakousi bezplatnou půjčovnu nejnovějších modelů pro vedení koncernu, management a několik prominentů.
Tahle šéfovská flotila obsahovala jen to nejlepší – žádné šestiválce ani základní výbavu byste v ní nenašli.
Zlatá Corvette s dunícím sedmilitrovým big-blockem, ale vybočuje i z řady unikátních vozů pro koncernovou generalitu.
Pod kapotou: OHV-V8 „L71“, 427 cu.i. (6.997 cm3), 435 koní/623 Nm
|
|
 |
LINCOLN CONTINENTAL SEDAN 1964
Lincoln a Continental. Slyšíte, jak vznešeně to zní?
To jsou pojmy pro karosářskou školu Made in USA.
Nádherný kousek, který vám představujeme, pochází z roku 1964 a je tedy zástupcem už třetí generace.
Pod kapotou: OHV-V8, 430 cu.i. (7.046 cm3), 320 koní/632 Nm
|
|
 |
2. DÍL – STUDEBAKER: DNY POSLEDNÍ
Sledovali jsme životní a existenční pouť staroslavné americké značky od jejich prvopočátků.
Nyní se sluší, abychom byli nablízku i v jejich posledních okamžicích, třebaže se jednalo o celé roky.
|
|
 |
DESIGNOVÉ CENTRUM: VSTUP ZAKÁZÁN!
Při příležitosti slavného výročí legendární značky si připomeňme, co se odehrávalo v přísně střežených pavilonech firemních návrhářů.
A nebyli tam ledajací: jména Raymond Loewy a Virgil Exner mluví za vše.
|
|
 |
CADILLAC ATS 2013 – AMERICKÉ BMW
Tento elegantní, rychlý a hbitý vůz je navržen a zkonstruován tak, aby konkuroval evropské elitě středně velkých sedanů jako je Audi A4, BMW řady 3 nebo Mercedes třídy C.
|
|
 |
SEMA 2012
V Americe mají všechno minimálně o dvě čísla větší: nejen auta a burgery, ale i veletrhy a výstavy.
Tradičně největší světová přehlídka všeho, co má spojitost s příslušenstvím, tuningem a náhradními díly, se jako každoročně odehrála v neony rozzářeném Las Vegas. Máme samozřejmě na mysli „Specialty Equipment Market Association“, zkráceně SEMA Show. Pouštní metropole hazardu přilákala více než 2.200 vystavovatelů – koncernové autovýrobce, ale i malé rodinné firmy, které odborné veřejnosti představily nejnovější trendy.
|
|
 |
ČEMU SE VYVAROVAT PŘI NÁKUPU VETERÁNA Z USA
Pojďte, přátelé, budeme nakupovat!
Učarovala nám chromovaná klasika, peníze jsou připravené, internet běží a nabídka americké automobilové klasiky bere dech (někdy bohužel i rozvahu).
Právě proto jsme pro vás připravili dobré, trvalé a osvědčené rady, abyste po otevření kontejneru mohli sami vyjet, a od té doby se jen radovat.
|
|
 |
PRO MOD BADILLAC
Cadillac 1959 nemá absolutně žádnou vlastnost, která by v dnešní době mohla přimět soudného člověka k nápadu, postavit se s ním na startovní pole v profesionálním dragracingu.
Jenže právě proto, že tahle myšlenka je naprosto šílená, pořídil si Švéd Jan Gunnarsson příslušné Coupe De Ville, aby ho nasadil v ultimativní kategorii Pro Mod.
Pod kapotou: BAE V8, 500 cu.i. (8.200 cm3), 2.700 koní
www.badillac.se
|
|
 |
PLYMOUTH BELVEDERE II HT COUPE 1965
Středem zájmu většiny moparistů bývají Chargery a Roadrunnery, ale šedesátá léta s sebou přinesla mnohem větší modelovou rozmanitost.
Jedním z opomíjených vozů je Plymouth Belvedere, postavený na koncernové B-platformě.
Máme pro vás raritní model ročníku 1965 se šikmým zadním sloupkem a panoramatickým oknem.
Pod kapotou: OHV-V8 Chrysler „B-Series“, 383 cu.i. (6.278 cm3), 335 koní/578 Nm
|
|
 |
THURSDAY CRUISE NIGHT – ROAD CAFE
Vedle monstrózních víkendových či celodenních akcí existují na první pohled mnohem méně nápadná, krátkodobá setkání, spojená s dobrým jídlem a cruisingem.
Podstatou těchto minisrazíků je jejich pravidelnost v pevném kalendářním cyklu a tím také možnost potkávat stále nové a nové lidi, pojící stejný zájem – americká auta.
www.roadcafe.cz
fotogalerie
|
|
 |
CHEVROLET BISCAYNE 1966
Majitel firmy Troy Trepanier má očividně slabost pro přímočaré tvary Chevroletů z půli šedesátých let.
Názvy jeho kreací pak většinou odrážejí pojmenování původního modelu.
Pod kapotou: OHV-V8 Lingenfelter, 540 cu.i. (8.848 cm3), 652 koní/887 Nm
|
|
 |
CADILLAC ELDORADO BIARRITZ 1978
Poslední z dinosaurů – naše redakce vám představí poslední kus pravého detroitského železa z doby, kdy velké a těžké křižníky opouštěly showroomy jako houby po dešti.
Pod kapotou: OHV-V8, 425 cu.i. (6.960 cm3), 195 koní/435 Nm
|
|
 |
CHROM & PLAMENY SERVICE
Ač si mnoho z vás myslí, že motorový olej patří spíš k odpadu při zpracování ropy, opak je pravdou.
Olej patří k nejkvalitnějším ropným produktům…
|
|
 |
HOT ROD HOOLIGAN MEETING
BBQ neboli Barbecue, vyvolá v každém reflexi dozlatova grilovaných žebírek, garden party, letního večera a všech dalších příjemností, s touto gastronomickou specialitkou spojených. Ale dá se BBQ spojit s něčím tak chlapsky drsným, jako jsou nefalšované hot rody?
|
|
 |
HARLEY-DAVIDSON PANHEAD 1958
Majitelka tohoto skvostu, která si říká Jola, není z rodu našminkovaných paniček, proto také sedlá Bobbera.
Žádná atrapa, žádný falešný „Old School“, žádné laciné doplňky, mající zakrýt vzhled nového motocyklu – opravdový ošlehaný a nefalšovaný Harley – takový, jaký má být.
Jolin Blubber Bobber je úplným opakem toho, co sedlají všechny ostatní slečny…
V rámu: Panhead-V2, 73 cu.i. (1.200 cm3)
|
|