|
 |
1. DÍL – VZESTUP A PÁD IMPÉRIA STUDEBAKER
Máte rádi doteky historie? Pak jste na správném místě.
Tahle epopej lidské píle měla svůj začátek, slavné dny, i konec bez potlesku.
Takový byl Studebaker… Takový JE Studebaker, neboť existují značky, na které se nezapomíná.
Vítejte v Evropě poloviny 18. století, neboť tam náš příběh začíná…
|
|
 |
FORD THUNDERBIRD 1960
Kde je hranice mezi klasikou a legendou? V kterém okamžiku začíná být něco slavné navěky?
Někdy to nejsou jen samotná auta, ale i události či dějinné zvraty, které se s nimi pojí.
Tento svazek techniky a dějin bývá nevratný a i tak se může rodit legenda.
Historkami, které jsou svázány s Thunderbirdy, by se dala naplnit kniha, od první do poslední stránky napínavá i romantická.
Pod kapotou: OHV-V8 „Interceptor Special“ , 352 cu.i. (5.768 cm3), 300 koní/518 Nm
|
|
 |
SO-CAL TRUCK: GMC CANYON 2006
So-Cal Speed Shop má za sebou dlouholetou historii. Fotografie projektů tohoto úpravce – ať už šlo o stylové hotrody, dokonale hladké customy nebo superrychlé závoďáky – stačily zaplnit nesčetné stránky časopisů.
Aby mágové z Kalifornie ukázali, že se nebojí ani mladších aut, přesně podle motta „Customizing goes Tuning“ pustili se do trucku GMC Canyon.
Pod kapotou: DOHC-R5, 211 cu.i. (3.457 cm3), 350 koní/470 Nm
|
|
 |
FORD MUSTANG BOSS 302 2012
Američtí novináři na jeho jízdní vlastnosti pějí ódy, výrobce se chlubí tím, že BOSS je na okruhu schopen porazit obávané BMW M3.
A přitom pořád vypadá stylově. Teď se s ním konečně svezeme my… Jezdí opravdu tak dobře?
A co je ještě důležitější – zachoval si svoji duši?
To se dozvíte v našem testu.
Pod kapotou: DOHC-V8, 302 cu.i. (4.952 cm3), 444 koní/515 Nm
|
|
 |
ROUTE 66 INT. FESTIVAL VICTORVILLE
Sportovci, umělci, prodejci automobilů, sběratelé známek, pivních etiket a samozřejmě i politici či odboráři, ti všichni se občas potřebují sejít na té nejvyšší úrovni, aby mohli porovnat výsledky svých činností, diskutovat, vyhodnocovat, oceňovat, kritizovat, inspirovat – prostě komunikovat.
Stejně tak činovníci a aktivisté Route 66.
Zajímá vás jakou roli na festivalu hrála Česká republika?
|
|
 |
DODGE VIPER SRT 2013
Návrat zmije byl očekáván již od léta 2010, kdy skončila výroba minulé generace.
V současnosti se v montážním závodě na Conner Avenue v Detroitu – domovském městě Viperu od roku 1995 – opět rozjíždí ruční výroba slavné legendy.
Na výběr jsou dvě provedení, které zahrají na strunu zákazníkům s různým vkusem a nabitostí peněženky.
Pod kapotou: OHV-V10, 512 cu.i. (8.390 cm3), 640 koní/814 Nm
|
|
 |
AZ PNEU PRAGUE CAR FESTIVAL
Expozice amerických vozů na finále nejvyšší tuningové soutěže Tuning Cup se stala už tradicí.
Po dnes již pradávných začátcích v Českých Budějovicích a dvou následujících bohatých ročnících v Brně tak bylo jasné, že ameriky nebudou chybět ani v Praze.
|
|
 |
4th CZECH F-BODY SESSION
Nepsanou tradicí je, že se český sraz pony cars Chevy Camaro & Pontiac Firebird koná každým rokem na jiném místě.
Tentokrát si to zamířili lovci a jejich učedníci do stínu stromů zahalujících krásnou poděbradskou kolonádu.
Tím to však nekončilo…
|
|
 |
SRAZ AMERIK A VETERÁNŮ TACHOV
Začalo to společnými vyjížďkami každou druhou neděli, pokračovalo účastí na různých kulturních akcích a skončilo nápadem uspořádat „Rozloučení se sezónou“, a to vše poblíž nejzápadnějšího cípu naší republiky.
|
|
 |
CHROM & PLAMENY SERVICE: UPEVNĚNÍ DĚTSKÝCH AUTOSEDAČEK VE STARÝCH AMERIKÁCH
Také své děti vozíte po srazech a řešíte, jak upevnit jejich autosedačky do veteránů?
Přinášíme vám obrazový návod, jak si zádržný systém sami vyrobit.
|
|
 |
KALENDÁŘ JEEP 2013
Lom Amerika, český Grand Canyon situovaný na dohled od hradu Karlštejna je ideální místo pro fotografie s americkou tematikou.
Tohoto poznatku se rozhodl využít Club-Jeep CZ a přišel s nápadem nafotit na tomto místě klubový kalendář pro rok 2013.
|
|
 |
OLDSMOBILE DYNAMIC 88 CELEBRITY SEDAN 1966
Rodokmen, sahající hluboko do minulosti, nemusí být jen výsadou předražených psů nebo šlechtických rodů. Je i mnoho aut, jejichž historie je vedena s pečlivostí, která by zahanbila leckterého genealoga.
Většinou jde o mnohamilionové skvosty, jejichž seznam majitelů se čte jako výběr z „Kdo je kdo“. Ale auto nemusí být drahé ani jedinečné, aby stálo za to prozkoumat jeho historii…
Pod kapotou: OHV-V8 „Super Rocket“, 425 cu.i. (6.970 cm3), 310 koní/609 Nm
|
|
 |
JUBILEUM MOON EQUIPMENT!
Jméno Deana Moona si spojují američtí fandové rychlosti a výkonu s mnoha vítěznými vavříny prakticky ve všech kategoriích automobilového sportu.
Moon neproslul pouze svými závodnickými aktivitami, byl i zdatný obchodník, a na kontě má tisíce spokojených zákazníků, jimž dodával závodní i tuningové příslušenství.
Těžko uvěřit, že jeho společnost Moon Equipment – dnes známá jako Mooneyes – letos oslavila šest desítek let úspěšné existence!
|
|