 |
DODGE SUPER BEE HEMI 1970
Tenkrát, v roce 1970, osedlal nezkrotitelného dravce jistý Fred Taylor z Antiochu (Illinois). Podobných jezdilo víc. Ale každý fanda Moparu zpozorní, jakmile nakoukne pod kapotu!
Tenhle Super Bee pohání totiž 426 Hemi! A to je dostatečný důvod podívat se mu pořádně na zoubek.
Pod kapotou: OHV-V8 „Street Hemi“ , 426 cu.i. (6.982 cm3), 425 koní/664 Nm
|
|
 |
PONY EXPRESS UPDATE
Klenotem mezi osvěženými Mustangy představenými na autosalónu v LA byl nový Shelby GT500. Jeho 5,8litrová kompresorem dopovaná celohliníková strojovna je s výkonem 650 koní vůbec nejsilnějším sériově vyráběným osmiválcem na světě!
A tohle peklo na zemi můžete zažít i s větrem ve vlasech, protože GT500 existuje také jako kabriolet! Modrý ovál ale myslí i na běžné smrtelníky. Vedle pětistovky se krásně vyjímal Boss 302 v barvě školního autobusu s krásnými 444 poníky pod kapotou a na silnicích se neztratí ani méně extravagantní provedení GT či V6.
|
|
 |
JIZBICE POD BLANÍKEM 2012
Co mají rytíři společného se srazem amerických aut? Jinde nic, ale u hory Blaník hodně.
Podle jedné ze „Starých pověstí českých“ dříme pod tímhle kopcem „svatováclavské vojsko“ a čeká, až přijde den, kdy bude potřeba jeho pomoci a bude povoláno do boje…
|
|
 |
CHEVROLET FLEETLINE 1951
Brad „The Leadslinger“ Masterson je mezi customizery už pořádně „profláknutý.“
Základy mu kdysi vštípil neúnavný George Barris.
Brad dneska dává všechny znalosti do služeb Billa Hinese a kráčí naprosto suverénně v jeho stopách.
Pod kapotou: OHV-R6 (z poloviny 60.let), 235 cu.i. (3.851 cm3)
|
|
 |
REDAKČNÍ VÝPRAVA NA LEGENDÁRNÍ ROUTE 66 – 4.DÍL
Čtvrtý díl není až tolik o romantice starých úseků „šestašedesátky“. Příjemné zážitky posledních deseti dnů ustupují do pozadí a dostavují se pocity zmaru, beznaděj a myšlenky na to, co bude dál.
Je noc, pátek třináctého a my stojíme na dálnici s nepojízdným autem. Náš Park Lane má utržené zadní kolo a nám pomalu dochází co všechno se při smýkání napříč pruhy mohlo stát.
Z pohodového cestování po legendární Route 66 se stává mise a boj o čas…
Cílem na mapě je slunná Kalifornie, ale naše cesta je cíl
|
|
 |
SLAVNOSTNÍ OTEVŘENÍ NOVÉHO AUTOSALONU
První květnový pátek byl významným dnem pro vyznavače velkého plus a luxusu Made in USA. Společnost Tygr Centrum a.s. v Tuklatech otevírala nový velký autosalon, přičemž o zábavu a překvapení nebyla nouze.
|
|
 |
EUROPEAN DRAG FINALS SANTA POD
Letošní dragsterový kolotoč se pomalu roztáčí, ale než se vrhneme na reportáže z nových závodů, ještě se stihneme ohlédnout za koncem té předcházející sezóny. Už se stalo tradicí, že největší evropská soutěž „Mistrovství Evropy Dragsterů FIA a UEM“ končí v mece dragsterů na anglickém dragstripu Raceway Santa Pod.
|
|
 |
TRACKDAY VYSOKÉ MÝTO 2012
Americká auta neumějí zatáčet (když dojedete na konec rovinky, musíte je nadzvednout a otočit), žerou i trávu kolem silnice a nedají se na ně sehnat náhradní díly. To vám řekne každý kolemjdoucí i hospodský testovací jezdec a recenzent.
Ale my tomu nevěříme a proto jsme se rozhodli pozvat ameriky na trackday na Autodromu Vysoké Mýto.
|
|
 |
LEGENDA JMÉNEM MICKEY THOMPSON
„První Američan, který porazil rychlost 400 MPH!“ – výkřik jako za starých dobrých časů lamačů rekordů na nekonečných bílých pláních Bonneville…
Slyšíte rachot motorů vozidel, která mají s těmi běžnými společný jen počet kol, cítíte utajené receptury palivových směsí, dostane vás nadšení a zarputilý fanatismus jezdců, útočících na hranice, stanovené fyzikálními zákony. Jedním z fanatiků rychlosti byl i Mickey Thompson.
Máme pro vás hrst vzpomínek ve znamení rozpáleného oleje, nemilosrdného slunce a stopek, rozhodujících o vavřínech nebo zklamání…
|
|
 |
HEROE CHOPPERS “MOONRACER”
Nepotkáte jej ve skupině běžných motorkářů, jeho stroj neparkuje mezi ostatními. Je jiný, je svůj, a dokáže být pořádně drsný.
Stejně jako jeho Shovelhead postavený na počest Deana Moona, ale střižený ve stylu dávných generací legendárních strojů z Milwaukee.
V rámu: Harley-Davidson Shovelhead 1982, 82 cu.i. (1.340 cm3)
|
|
 |
SCOTTIE´S TRANSMISSION
Dvaasedmdesátiletý Scottie je v texasském městě Amarillo uznávaným odborníkem na servis automatických převodovek.
V oboru pracuje od šedesátých let a jeho firma Scottie´s Transmission funguje nepřetržitě od roku 1972.
V novém čísle vám přinášíme rozhovor na téma výměny oleje v automatické převodovce.
|
|
 |
AMC JAVELIN AMX 1971
Některé zážitky z paměti nevymizí. Je tomu už řada let …
Na plochu, plnou amerik, přijelo NĚCO. Camara se přikrčila ještě více k zemi, Firebirdy začaly počítat své koně pod kapotami. Filmový pásek s lidmi se zastavil uprostřed pohybu. Do ticha se ozýval jen osmičlenný orchestr, posílající dvojitými výfuky do okolí symfonickou báseň v ryzí dunivé podobě.
Tak mezi nás kdysi přijel Javelin.
Pod kapotou: OHV-V8, 360 cu.i. (5.896 cm3), 285 koní/529 Nm
|
|
 |
FORD ROADSTER PICK-UP 1930
Neobyčejný pick-up neobyčejného majitele. Jejich příběh nezpečetilo žhavé kalifornské slunce, ale chladné a větrné Německo.
Rozehřejí však každého, a to nejen zlatavým odstínem karoserie z počátku 30. let.
Pod kapotou: OHV-V8 „Chevy Small Block“ , 327 cu.i. (5.400 cm3)
|
|