 |
CHEVROLET NOVA 1969 YENKO
Yenko, Baldwin/Motion Performance, Fred Gibb Chevrolet – každé z těchto jmen má pro znalce cenu Svatého grálu. Jsou zhmotněním toho nejlepšího z dob, kdy maximální výkon motoru stanovily už jen limity odpalovacích ramp na mysu Cannaveral… Nic z nabídky GM se nemohlo rovnat těmto Muscle Cars… Nejspíše budete znát Chevelle a Camaro, které se občas objevily i u značkových prodejců. My vám v novém čísle představíme Novu, která se z nevelkého kupátka změnila v bestii s potenciálem T-Rexe…
Pod kapotou: OHV-V8 „L72“ , 427 cu.i. (6.997 cm3), 425 koní/624 Nm
|
|
 |
NORTH AMERICAN INTERNATIONAL AUTO SHOW
Kvalita hraje prim před kvantitou – tato slova dokonale vystihují letošní premiéry amerických výrobců v Detroitu. „Velká trojka“ rozhodně neodpálila žádný ohňostroj novinek a mezi exponáty chyběly vyložené pecky. Přesto bylo k vidění pár adeptů na dobrá prodejní čísla a zajímavé určitě bude také sledovat pouť některých konceptů do sériové výroby.
|
|
 |
CADILLAC XTS 2013
Na poli reprezentativních a komfortních sedanů je značka Cadillac jako doma. Dosavadní vlajková loď, konzervativní fullsize DTS, je však již přece jen dědečkem, takže nastal čas, aby do modelových řad zavál čerstvý detroitský vítr. Cadillac XTS 2013 prezentovaný na losangeleském autosalónu, nabitý nejmodernějšími technologiemi, je připraven stát se úspěšným špičkovým modelem značky…
Pod kapotou: DOHC-V6, 217 cu.i. (3.564 cm3), 305 koní/358 Nm
|
|
 |
REDAKČNÍ VÝPRAVA NA LEGENDÁRNÍ ROUTE 66 – 3.DÍL
Ospalá městečka, staré mosty, oprýskané poutače, rozpálený asfalt se žlutou čarou i větrem kutálené chomáče suché trávy – to je vysněná Route 66, kterou jsme se rozhodli zdolat za volanty silničních klasiků. Ty jsme však, jak se zdá, probudili z dlouhodobého spánku, a tak nás občas testují, jestli to s tou dalekou cestou myslíme opravdu vážně…
Cílem na mapě je slunná Kalifornie, ale naše cesta je cíl
|
|
 |
„DŘEVÁCI“ SE SJELI DO SCHERMBECKU
Mezi nejatraktivnější a nejzajímavější akce poslední doby patřil první ročník „Woodie Meeting“ ve vestfálském Schermbecku. Místní Woodie Car Club se pokusil sezvat všechny majitele dřevěných, dýhovaných i imitací polepených amerik. Podmínkou pro účast byla hmotnost do 3,5 tun a samozřejmě dřevo – bez ohledu na pravost, kvalitu, faleš či náznak.
|
|
 |
NÁVŠTĚVA U TEDA VERNONA V MAIAMI
Pokud na Discovery sledujete pořady o autech, jistě si vybavíte chlapíka s holou hlavou a mohutným knírem, velmi zdatného obchodníka s auty. Jeho jméno je Ted Vernon. Pro mužské čtenáře to nemusí být zrovna zajímavý objekt, ale ti si spíš vybaví jeho atraktivní manželku Robin, která se v obchodě s auty pohybuje stejně obratně jako Ted.
www.tedvernon.com
|
|
 |
NITROLYMPX 2011
Může být složité vzpomenout si na akce, které proběhly před tři čtvrtě rokem, ale to u Nitrolympx nehrozí. Na takovouhle událost se jen tak zapomenout nedá, protože něco podobného se v rozumné vzdálenosti od naší rodné hroudy nevidí. Prostředí, počet jezdců ve startovním poli, nabitý program a divácká kulisa vždy byla, je a doufejme, že i do budoucna bude nenapodobitelná.
|
|
 |
TÝDENNÍ SRAZY AMERIK PO AMERICKU
Chcete vyrazit do USA a očekáváte všudypřítomnost starých amerických aut? Možná budete překvapeni, ale z množství klasiků na silnici to jistě nebude. Přece jen ale existují místa, kde se zajímavá auta pravidelně objevují. Stačí v neděli odpoledne vyrazit na parkoviště před nákupní centra.
|
|
 |
DE LOREAN DMC-12 1983
Ostré hrany De Loreanu proslavila v Evropě proslulá trilogie „Back to the Future,“ ovšem skutečný nerezový krasavec neměl ani kapacitátor, ani časoprostorovou navigaci, o plutoniovém pohonu nemluvě. Za oceánem se mu dostalo mnohem větší publicity, neboť jméno DeLorean se objevovalo v novinových titulcích dávno před zrodem stříbřité legendy.
Pod kapotou: OHC-V6 (umístěný vzadu) , 174 cu.i. (2.849 cm3), 130 koní/206 Nm
|
|
 |
DODGE CALIBER SRT4 2008
V roce 2006 prezentuje Dodge na detroitském autosalónu nový model Caliber. V budoucnu plánuje prodeje také v Evropě, ale aby se vůz etabloval jako konkurence zavedeného Golfu a spol., chce to pořádně zatopit pod kotlem a představit nějakou nadupanou verzi. Hned na podzim příštího roku proto přichází na trh bonbónek v podobě Caliberu SRT4, který spojuje vysoký výkon turbomotoru s mužným stylingem.
Pod kapotou: DOHC-R4 s turbodmychadlem , 144 cu.i. (2.359 cm3), 371 koní/490 Nm
|
|
 |
PŘEDSTAVENÍ KLUBU
V srpnu loňského roku vznikl oficiální klub majitelů a příznivců automobilů Chrysler a jejich sesterských modelů. Klub vznikl díky umanutosti pár nadšenců, kteří se rozhodli činnost do té doby neoficiální party lidí zlegalizovat. Z pozice oficiálního sdružení se samozřejmě lépe jedná s úřady státní správy i s firmami, které by mohly při činnosti klubu pomáhat, eventuálně ji podporovat.
|
|
 |
DYNAMA DELCO
Koncern General Motors začal v roce 1929 používat pro dobíjení akumulátorů svých vozidel dynama Delco. Až po roce 1962 se začaly používat alternátory se střídavým napětím…
|
|
 |
100. VÝROČÍ VYNÁLEZU STARTÉRU FIRMOU CADILLAC
Mladší čtenáři to asi znát nebudou: otevřít benzinový kohout, nasadit roztáčecí kliku do příslušného otvoru, jednou dvakrát protočit, a v tu správnou chvíli cuknout a uvolnit prsty…
|
|
 |
CADILLAC COUPE DE VILLE 1959
Ne, nebavíme se o Batmanovi. Tohle je jiný Gotham. Je zlatý. Je to ikona. Je to klasika mezi klasikami. Je to slaďárna. Je to raketa pro opravdového chlapa. Společně se o tom přesvědčíme v našem článku. Připoutejte se, vyrážíme.
Pod kapotou: OHV-V8 , 390 cu.i. (6.396 cm3), 325 koní/583 Nm
|
|
 |
CADILLAC PRO SLEZSKOU DIAKONII
Projekt, který se inspiroval pořadem o kalifornské So-Cal Speed Shop, ve němž dostali šanci tři mladí lidé z okraje společnosti, stát se součástí týmu pracujícího na Chevy Gasser 1957 Todda Haase. V našem pracovním týmu je celkem sedm aktérů. Dnes vám ukážeme, jak práce na Cadillaku Seville pokračují.
Renewal tým: Honza, David, Robert, Vašek, Ombre, Stanislav a Marek.
renewalproject.cz
|
|
 |
FORD KUSTOM 1937 JAMESE HETFIELDA
Stadion vibruje decibely té nejtvrdší muziky, kytarista v hudební extázi nevnímá svět kolem sebe, tisíce diváků se topí v adrenalinu a rytmy jako by seslalo samo peklo! Mezi trucky za podiem stojí temně fialový šperk a vyčkává… Patří frontmanovi a kytaristovi legendární Metalliky Jamesi Hetfieldovi. Tenhle nádherný výtvor kustomizingu vznikl pod rukama jeho kamaráda Ricka Dorea a my se na něj podíváme zblízka.
Pod kapotou: OHV-V8 „Chevy“ , 350 cu.i. (5.737 cm3)
|
|
 |
CESTA ZA POKLADY JAMESE HETFIELDA
Kdo by si mohl nechat ujít prohlídku kalifornských garáží proslulého rockera? Nikoho takového neznáme. Návštěvy se zásadně nepřijímají, ovšem Chrom a plameny má dveře dokořán! Vstupte s námi tam, kam jiní nesmí…
|
|