 |
FORD TORINO GT FASTBACK 1968
V roce 1968 představuje Ford Motor Company zcela novou modelovou řadu. Je to střední třída Fairlane, která ve srovnání s obřími hranatými předchůdci působí svěžím dojmem. Při stejném rozchodu vzrostla délka karoserie o více než 4 palce. Absolutní špičkou téhle střední třídy se stal “Torino GT”, jehož název samozřejmě evokuje krásy stejnojmenného italského města.
Pod kapotou: OHV-V8, 390 cu.i. (6.392 cm3), 325 koní/581 Nm
|
|
 |
DODGE TRADESMAN B200 1977
Krátce poté, co partička surfařů z Kalifornie poprvé přestavěla starou vyřazenou dodávku na pojízdný obývák s držáky různobarevných prken, zaplavila divoká vlna custom-vanů celé Státy. Prostřednictvím importéra amerik se zajímavý originál Dodge Tradesman s bohatou historií ze zlatých časů dostal až k Bartovi do nizozemského Arnhemu, který postupně poladil techniku a lehounce osvěžil vzhled „dočky“, aniž by narušil její dobový styl.
Pod kapotou: OHV-V8, 318 cu.i. (5.212 cm3), 150 koní/311 Nm
|
|
 |
FORD F-150 HARLEY-DAVIDSON 2012
Ze spolupráce Fordu s Harley-Davidsonem doposud vzešla desítka „stopadesátek“, šest modelů Super Duty F-250 a F-350 a také jeden obří truck F-450 Harley-Davidson Edition z roku 2009. Od roku 1999, kdy se tahle dvojka poprvé dala dohromady, bylo prodáno více než 70.000 vozů řady F v různých edicích Harley-Davidson. A na tento úspěch se právě chystá navázat atraktivní F-150 model 2012.
Pod kapotou: celohliníkový SOHC-V8, 379 cu.i. (6.223 cm3), 411 koní/588 Nm
|
|
 |
REDAKČNÍ VÝPRAVA NA LEGENDÁRNÍ ROUTE 66 – 2.DÍL
Bobby Troup, Rolling Stones, Chuck Berry a spousty dalších o ní zpívají. John Steinbeck jí dal jméno Matka cest „Mother road“. My všichni jsme o setkání s ní dlouho snili, a teď po ní jako opravdičtí roadies jedeme…
Cílem na mapě je slunná Kalifornie, ale naše cesta je cíl
|
|
 |
SCHWARZE HEIDE
Na letišti poblíž německého Bottropu proběhl každoroční svátek milovníků amerického svérázu: setkání „Kustom Kulture“.
|
|
 |
39. ROČNÍK AVD OLDTIMER GRAND PRIX
Velká cena 2011 na proslaveném Nürburgringu byla jako každoročně vyvrcholením sezóny a tím nejlepším z rychlostních závodů historiků. Diváky fascinovaly výkony „véosmiček“ nejvyšších kubatur a zvukové projevy motorů vyvolávaly bouře nadšení.
web
|
|
 |
FORD MUSTANG GRANDE 1973
Mustangy od modelového roku 1971 si zatím příliš pozornosti veteránistů nevysloužily. Vozy z let 1971-73 se tak trochu nesměle krčí ve stínu svých klasičtějších předků. Jenže móda sedmdesátek se vrací a inspiraci v ostřejších hranách Mustangů ze závěru éry muscle cars nachází stále více fanoušků amerik. Jednoho takového poníka z roku 1973 vám ukážeme.
Pod kapotou: OHV-V8 „Cleveland“, 351 cu.i. (5.753 cm3), 154 koní/375 Nm
|
|
 |
4. SRAZ US FOX CARS KLUBU, VYSOKÉ POLE
Rekreační středisko na Vysokém Poli stojí uprostřed polí a lesů Mladějovského zlomu, po kterém prochází historická hranice Čech a Moravy. Tato lokalita navodila téma zpestření pro účastníky srazu, resp. spanilé jízdy do Moravské Třebové. Na starých lesních serpentinách, kde si člověk připadá o 70 let zpět, je čekalo překvapení…
|
|
 |
III. SLEZSKÝ SRAZ MUSTANGŮ & US CARS, MILÍKOV
Lidé v širém okolí si už zvykli, že malá vesnička, posazená v horním pravém rohu naší republiky ožívá dvakrát do roka. Život jí vdechnou desítky až stovky starých amerik a veteránů, za nimiž sem přijedou davy návštěvníků z celého kraje.
|
|
 |
PRAHA – JIZBICE – ZRUČ NAD SÁZAVOU
70 je ti jen jednou, i když jsi Jeep. Tak proč se držet při zemi. Vezmeme to pěkně ve velkém. To byla naše původní myšlenka. Vymknula se nám z rukou. Příval Jeepařů nás nakonec zcela zaskočil. Ale to už předbíháme. Co všechno bylo za největší jeepařskou oslavou? A jak to vlastně začalo?
|
|
 |
CHEVROLET CORVETTE C2 1967
Potkali jsme ho v Las Vegas. Autosalon SEMA byl v plném proudu a on pracoval jako dobrovolník v oddělení PR. Mike… jeden z tisíců anonymních Američanů ve výstavních halách. Ale jen na chvíli: „Chcete vidět pár fotek mé Vette?“ To nebyla otázka, to byla výzva – a to, co se objevilo na monitoru jeho notebooku, nám vyrazilo dech. Zveme vás tedy na prohlídku garáže Mika Blackberryho – tohle hned tak nepotkáte…
Pod kapotou: OHV-V8, 327 cu.i. (5.359 cm3), 350 koní/486 Nm
|
|
 |
2. DÍL
V minulém čísle jsme vám přinesli návod, jak nejlépe ošetřit a zvýraznit lak vašeho vozu. Dnes se zaměříme na interiér, chromové či nerezové části vašeho auta, vinyl a v neposlední řadě běloboké pneumatiky, které dají při čištění hodně zabrat.
|
|
 |
BUICK CENTURION 1971
Možná to taky znáte. Vybaveni foťákem a kamerou objíždíte kdejaký sraz amerik a zvěčňujete všechno, co se blýská chromem a bublá v rytmu V8. Doma pak dlouho do noci sedíte nad fotkama a s kamarády vzdycháte nad bubláním osmiválců. Přitom pořád přemýšlíte, co byste v budoucnu nejraději pořídili. GM, Chrysler nebo Ford? Sloupek nebo hardtop? Véosmička je jasná, ale lepší by byl bigblock. Dirk už se rozhodl! Svůj sen zhmotnil v Buicku Centurion 1971.
Pod kapotou: OHV-V8, 455 cu.i. (7.456 cm3), 315 koní/612 Nm
|
|
 |
BUICK SPECIAL 1956
V očích „normálního člověka“ obvykle existují jen dvě varianty, jak může staré auto vypadat. Buďto jako pečlivě nablýskaný a opečovávaný muzeální kousek, nebo jako orezlý vrak. Ale existuje i třetí cesta…
Pod kapotou: OHV-V8 (z Chevy Nova), 350 cu.i. (5.740 cm3), 240 koní/430 Nm
|
|