![]() |
CHEVROLET SUBURBAN 1965 CUSTOMV čísle 56 jsme vám představili všech jedenáct dosud existujících generací legendárního Suburbanu. Dnes se setkáte s jedním hodně zajímavým Subem, který sice nemůže mimo vozovku, zato ale vyniká zpracováním, pojetím a v neposlední řadě i množstvím ocenění. Podle vzhledu byste jeho současné bydliště umístili někam do Kalifornie a klidně na to vsadili i hodinový cruising. A prohráli byste! Tenhle skvost totiž jezdí po holandských silnicích! Pod kapotou: V8-OHV GM big-block 454 cu.i. převrtaný na 468 cu.i., (7.675 cm3), 600 koní
|
![]() |
AMERICKÁ LEGENDA SLAVÍ NAROZENINY! 2.DÍLDlouhých šest desítek let září jméno Impala v souhvězdí značek, které znamenaly zásadní průlom v životě amerického řidiče. Impala nastavila standardy kvality a komfortu, a zároveň představovala dostupnou motorizaci i pro běžného Američana. V předchozím dílu jsme absolvovali start, velkolepý rozjezd a rozpačité následky velké ropné krize. Nyní se podíváme do dalších dekád a skončíme bezmála dneškem…
|
![]() |
14. PRVNÍ JARNÍ BUBLÁNÍ, JIZBICE POD BLANÍKEM (CZ)Těžko říct, co si nejvíce přáli účastníci minulého ročníku, ale tipovali bychom, že kromě krásných amerik také lepší počasí. Na deštivou „zimnici“ roku 2017 se totiž zapomenout nedá. A světe div se, přání bylo vyslyšeno, předpovědi hýřily superlativy. Loňské zimní bundy a deštníky jsme letos vyměnili za šortky a trička!
|
![]() |
DAYTONA 500 NASCAR (USA)Nikdy v dějinách NASCARu se v tak krátkém intervalu neodebralo do důchodu tolik špičkových pilotů, jako v posledních dvou letech. A nikdy v dějinách také nenastupovalo tolik relativně nevyježděných mladíků, jako právě teď. Holt, časy se mění…
|
![]() |
CADILLAC FLEETWOOD ELDORADO CONVERTIBLE 1965V červenci 2015 podnikla redakční sestava jednu ze svých cest po Route 66. Tentokrát si dvojice Darek Haumer a Petr Bellinger zvolila nadmíru honosné vozidlo: Cadillac Fleetwood Eldorado Convertible ´65, a vydala se s ním z Chicaga přes celé Státy až na západní pobřeží do L.A. Pod kapotou: V8-OHV GM Cadillac 429 cu.i., (7.025 cm3), 340 koní/651 Nm |
![]() |
PO STOPÁCH AMERICKÉHO TRUCKINGU 5.DÍLZnačky, výrobci, modelové řady, nástavby – to vše kolem nás projelo. Nyní přišla chvíle na to, abychom počkali, až se trucky s řevem mihnou kolem nás, a vypravili se za nimi. Budeme si všímat toho, čemu jsme na předchozích přibližně padesáti stranách nemohli nebo nestačili věnovat pozornost. Dnešní, v pořadí již pátý díl, se dotkne jednotlivých tématických okruhů, které se k historii i současnosti americké kamionové přepravy váží. Přejeme hezké zážitky!
|
![]() |
PLYMOUTH BARRACUDA 340 S 1969Datem debutu mopaří dravé ryby byl 1. duben 1964, tedy jen příslovečný chloupek od proslaveného Fordova Mustangu. Jeho na první pohled vyrovnané a docela klidné rysy se nám dávno vryly do paměti jako ochutnávka příštích výkonových bouří. Některé prvky převzala Barra od Valiantu, nositele základní genetické linie, a to, co oba dělilo, Barracuda proměnila v plusové body… Pod kapotou: V8-OHV „Commando“ 340 cu.i., (5.571 cm3), 280 koní/460 Nm
|
![]() |
„FREEZING POINT“ FORD ROADSTER 1932Samozřejmě, že Američané i my tady na druhé straně Velké louže preferujeme spíše horkokrevnější závoďáky – hotrody. Ale Greg Friedrich, zakladatel a kreativní hlava kustomizérské partičky Gizmos z minnesotského Cedaru tentokrát donutil rtuť teploměru zamířit na opačnou stranu. Ryska, která vyznačuje teplotu, kdy se voda mění v led (32 stupňů na Fahrenheitově stupnici), totiž posloužila jako jméno tohoto dechberoucího projektu v looku dvaatřicítky Forda. Pod kapotou: V8-OHV „Hemi“ z Imperialu, 329 cu.i., (5.396 cm3)
|
Na 100 stranách 67. čísla CHROM & PLAMENY najdete tyto články:
|
![]() |