![]() |
FORD TORINO GT 1969Tenhle příběh z říše pohádek se skutečně udál: bohatý fanoušek motoristického sportu zadal jednomu z nejslavnějších kustomizérů projekt na přestavbu klasického kupé inspirovaného sérií NASCAR s osmiválcem BOSS převrtaným na 529 kubických palců. Podmínky? Nejsou žádné limity a nezáleží na penězích. Využili jsme jedinečné příležitosti nakouknout za stahovací vrata dílny Troye Trepaniera a podělíme se s vámi o podrobnosti a fotky zachycující vznik unikátního „projektu Talladega“. Pod kapotou: V8-OHV Jon Kaase “BOSS NINE”, 529 cu.i., (8.669 cm3), 780 koní/975 Nm
|
![]() |
MUŽ, KTERÝ STVOŘIL MODERNÍ AUTOMOBILMůže se zdát, že moderní automobily nemají se „zlatou érou“ amerického designu mnoho společného. Opak je ale pravdou. Nebýt toho, co vytvořili američtí automobiloví designéři před více než půl stoletím, nevypadala by dnešní auta tak, jak vypadají. A nejvíc ze všech je ovlivnil dlouholetý šéfdesignér General Motors, Harley J. Earl.
|
![]() |
CADILLAC ELDORADO BIARRITZ 1959 & RIVA TRITONE SPECIAL CADILLAC 1960Co je spojuje a rozděluje? Tím ocelovým můžete navštívit přímořská letoviska „suchou nohou“, mahagonový vám umožní využití vodní říše. Styčné body mají v době svého vzniku na přelomu 50. a 60. let, ale zejména v pohonných jednotkách. Zatímco Cadillaku stačí k důstojné jízdě a úctyhodné akceleraci jeden V8, Riva Tritone Special má k dispozici pár stejných véosmiček. Jste zvědaví na dojmy z jízdy a plavby? Pak čtete ten správný článek! Pod kapotou: V8-OHV, 390 cu.i., (6.391 cm3), 345 koní/590 Nm Pod palubou: 2x V8-OHV, 390 cu.i., (6.391 cm3), 345 koní/590 Nm
|
![]() |
LUCKY CRUISERS WEEKEND , KONOPÁČ (CZ)Na dvě stě šedesát automobilů a několik motocyklů stojících a jezdících všude, kam se podíváte, Karlos a jeho Kojoti rozjíždí show a krmí naše uši poctivým rockabilly, lidé tančí před pódiem, diskutují, fotí, nebo jen tak postávají, zadky amerik svítí do tmy… zkrátka plný kemp a pořádně živo. Že tady popisuji sobotní dění? Kdepak! Tohle je teprve pátek!
|
![]() |
MUSTANG RIDERS CLUB SPRINTY, TCHOŘOVICE (CZ)Tradiční sprinty Mustangů & US cars se po třech letech vrátily na ověřenou dráhu v Tchořovicích. První odvážlivci se začali sjíždět už ve čtvrtek večer. Technickou přejímkou úspěšně prošli všichni, včetně takových zajímavých kousků jako Daytona 65 Coupe a málo vídaný Plymouth Horizon s čtyřválcovým motorem o obsahu 2.2 l přeplňovaný turbem o výkonu 360 HP…
|
![]() |
BUICK SPECIAL RIVIERA 1956Přemýšleli jste někdy nad tím, jak by bylo krásné žít v době (a místě), kdy silnice ještě brázdily gigantické, chromem obložené křižníky? Snili jste o tom, jak byste si, žít třeba na Floridě konce 70. let, užívali některého z posledních opravdu velkých Chevroletů či Fordů a lebedili si v tom, že si, pár let po konci palivové krize, už zase nemusíte dělat hlavu se spotřebou paliva?
|
![]() |
DRAG WARS SK VERSUS CZ, PŘEROV (CZ)Na letisku v Přerove sa po prvý krát v histórii uskutočnila česko-slovenská šprintérska vojna, usporiadaná v rámci spoločného, oficiálneho majstrovského kola. Podujatie Power Fest bolo zaradené do slovenského aj českého národného šprintérskeho kalendára Shell Automotosprint ČR 2015 a zaregistrovalo sa doň celkovo 144 pretekárov zo Slovenska, Čiech, Poľska a Rakúska.
|
![]() |
RUMCAJSOVA V8, SOBOTKA (CZ)Uspořádat sraz amerických aut. S tímto záměrem se realizační tým, z něhož se vyklubal Redneck Vehicle Club, do toho pustil. Nenechal se odradit počátečními potížemi, které předchozí ročníky Rumcajsovy V8 provázely. Hledání toho správného místa, termínu a programové náplně není lehká věc. Kdo ale nic nezkusí, anebo se nechá hned z počátku odradit, ničeho nedosáhne…
|
![]() |
SERIÁL O HISTORII AMERICKÝCH AMBULANCÍ, HEARSE A FLOWER CARS 4. DÍL: FROM HERE TO ETERNITY… (1908-1970)Vypůjčili jsme si název slavného filmového dramatu, abychom zdůraznili, že ameriky, které vám tentokrát představíme, jezdí jen jedním směrem. Hearse Cars totiž nevracejí do života a navíc berou jakoukoliv naději. Ale i zánik patří k životu, je opakem zrození, a pokud jsme připomněli pomyslnou „alfu“, nesmíme zapomenout ani na definitivní „omegu.“
|
![]() |
BBQ SMOKEHOUSEMilujete Ameriku 50. a 60. let? Rádi si pochutnáváte na burgerech, uzených žebírkách, brisketu či lívancích s javorovým sirupem? Pak pro vás máme jeden horký tip! Ve třetím volném pokračování našeho dinerového seriálu se vracíme zpět do České republiky, abychom vám představili podnik, který vás ohromí nejen svým stylovým vybavením.
|
![]() |
VELKÝ KORÁB, MENŠÍ ZKLAMÁNÍ…Nejzásadnější novinkou ze stáje GM na letošním autosalónu v New Yorku byl bezesporu špičkový Cadillac CT6. I když mnozí asi čekali neotřelejší počin, vyspělá limuzína s tradičním uspořádáním pohonu znamená pro luxusní značku krok tím správným směrem. Pojďme se jí trochu podívat na zoubek…
|
![]() |
KENWORTH W900A 1979Někdy stačí vidět ten správný film a zamilovat se. Jarda měl jasno a myšlenka amerického trucku v něm doutnala jako sopka. Výbuch se dostavil až po dlouhých třiceti letech a dnes jezdí v nejkrásnějším americkém trucku v Čechách. Báječné povídání o tom jak se plní sen! |
![]() |
HARLEY-DAVIDSON SOFTAIL 1991 (PŘESTAVBA)Napadlo vás někdy, co si takový dovedný chlapík, který celému okolí staví mašiny podle přání, dá dohromady pro vlastní potřebu? Docela nás to zajímalo, tak jsme se vydali po stopách takového bikebuildera a doufáme, že to zaujme i vás. Zasvěcené odpovědi a názornou ukázku předvede Roger Wyss, šéf Rag Bag Machines. V rámu: V2-H-D Evolution, 88,5 cu.i., (1.450 cm3) |
![]() |
FORD ROADSTER STREET ROD 1932Naše mateřská redakce Chrom&Flammen slaví třiatřicáté výročí existence. Přinesla stovky reportáží, tisíce fotek a spojila národy dříve než to dokázaly státní útvary! Připíjíme hromadným „Cheers!“, ale pomyslný ohňostroj si necháme až na půlnoc. My totiž také slavíme! Právě vyšlo jubilejní PADESÁTÉ číslo české edice nejznámějšího evropského magazínu o amerikách. Slyšíte, jak fantasticky to zní? Jaké maxirodiny jsme plnohodnotným členem? Připíjíme za vás všechny, připíjíme za každého z vás. Připíjíme na další plodné roky časopisu, který propojil Evropu a Ameriku i na vás, čtenáře, jejichž ohlasy jsou pro nás tou nejlepší motivací! Víte, čím je zvláštní tenhle bohatě chromovaný rod, zářící jasnými barvami na liduprázdné pláži? Není to jen tak obyčejná reflexe na fordky 30. let – je to spojovací článek s rokem 1982! Oslavme obě jubilea stylově: příběhem Fordu ´32 z dílny Roye Brizia. Tím ovšem slavná jména nekončí, majitelem totiž není nikdo jiný než Vic Edelbrock Jr.! |
OBSAH ČÍSLA 4/15:
|
![]() |