![]() |
SERIÁL O HISTORII AMERICKÝCH AMBULANCÍ, HEARSE A FLOWER CARS2. DÍL: RESCUE MY LIFE! (1942-1970) Sanity prostřílené kulometnou palbou, žárem k nepoznání pokroucené trosky záchranných vozů, černá oblaka dýmu, oheň, krev, zmatek… A nevidomé oči padlých obrácené do směru, odkud přišla zkáza. Rozmetaná ordinace s převráceným stolem, pod střepinami skla leží kalendář. Zítřejší den je červeně zakroužkovaný… Měl to být nějaký významný den v rodině lékaře. Už nebude, protože 7. prosince 1941 přišel osudný útok na Pearl Harbor…
|
![]() |
CADILLAC ATS-V 2016Spojení „sportovní sedan“ je vlastně protimluv, jenže možná právě proto tahle auta výrobce i zákazníky už pěknou řádku let baví. Vyrábět i kupovat, stavět i řídit. Více či méně sportovní sedany z Evropy od sedmdesátých let přebírají tradičním americkým značkám spousty zákazníků. Nyní ale vstupuje na hřiště, kde dosud udávaly tempo vozy jako Audi S4/S5, AMG C63, BMW M3/M4 nebo Lexus IS-F, nový ambiciózní hráč s číslem 455 na zádech: Cadillac ATS-V model 2016. Pod kapotou: Twin Turbo V6-DOHC, 217 cu.i., (3.564 cm3), 455 koní/603 Nm
|
![]() |
HISTORIE FORDU THUNDERBIRDŠest desítek let uplynulo od slavné premiéry ještě slavnějšího vozu. Úspěch, jaký nikdo nečekal a další z amerických legend, kterou nestvořily dějiny, ale její současnost. Tváře amerických aut se občas mění rychleji než roční období a T-Bird je jedním z klasických příkladů. Staneme se vaším doprovodem na cestě šedesátiletou historií…
|
![]() |
VOLNÉ POKRAČOVÁNÍ REPORTÁŽE Z HOCKENHEIMRINGUJsme rádi, že můžeme dodržet slovo a pokračovat v navozování té správné atmosféry plné adrenalinu a namodralých oblaků ze spáleného paliva a pneumatik. Teď není zrovna typický dragsterový čas, počasí přeje spíš vyznavačům zimních sportů, ale možná právě proto se hodí připomenout si velké závody u našich sousedů, rozehnat chmury z dlouhých chladných nocí a naladit se na nadcházející sezónu…
|
![]() |
CHEVROLET IMPALA SS 1964 & CHEVROLET CAPRICE 9C1 FIRE CHIEF 1995Dělí je od sebe tři desítky let a přesto mají mnoho společného. Značku? Jistě, ale hlavně to, jak se ke svým majitelům dostaly. A pak taky garáže! Tyhle dva muskulaturní krasavce totiž vlastní dvojice kamarádů, která se schází ve stuttgartské dílně Oldschool Custom Works… Pod kapotou Impaly: V8-OHV “Turbo Fire”, 327 cu.i., (5.363 cm3), 300 koní/490 Nm Pod kapotou Caprice: V8-OHV LT1 “Ironhead”, 350 cu.i., (5.740 cm3), 264 koní/447 Nm
|
![]() |
EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR S COL GEORGE C. HAWKEYMRedakce našeho časopisu CHROM & STARS & STRIPES & PLAMENY vám přináší exkluzivní rozhovor s COL George C. Hawkeym, kaplanem Old Car Rangers…
|
![]() |
NÁVŠTĚVA V “21 ROCK´N´ROLL CAFE”Vítejte v prvním díle volného seriálu, jehož prostřednictvím vám v každém čísle představíme jeden stylový podnik z domácích či evropských lokalit. A začneme samozřejmě u nás doma…
|
![]() |
FORD GALAXIE 500 CLUB VICTORIA 1964Začne-li někdo mluvit o sériových amerikách 60. let, jejichž vzhled výrazným způsobem ovlivnily požadavky závodů NASCAR, obvykle přijde řeč na Plymouth Superbird a Dodge Charger Daytona. Někdy dojde i na zmínku o Fordu Torino Talladega. Ale málokdo si v takové souvislosti vzpomene na Ford Galaxii. Přitom pokud jde o počet vyrobených aut, strčí Galaxie výše zmíněné modely hravě do kapsy. Narozdíl od nich se totiž aerodynamické úpravy podle potřeb závodů stock cars netýkaly jen pár kousků ze speciální homologační série, ale celého modelového ročníku… Pod kapotou: V8-OHV “Interceptor”, 352 cu.i., (5.766 cm3), 250 koní/479 Nm
|
![]() |
VRAKOVIŠTĚ DOMA V OBÝVÁKUAmerická vrakoviště (junkyards) fascinují mnohé evropské obdivovatele amerik už dlouhá léta. Sny o jejich návštěvě patří k nejčastějším a ne každému se splní. Pepán Jeřábek z Českého klubu majitelů amerických automobilů už nechtěl čekat a začal si taková americká vrakoviště vyrábět sám ve zmenšeném měřítku. Zveme vás na prohlídku jeho “junkyards v obýváku”. |
OBSAH ČÍSLA 2/15:
|
![]() |