|
BUICK SPECIAL RIVIERA SEDAN HARDTOP 1955Špionážní fotky přinesly určité náznaky, přesto motoristický tisk spekuloval. Je září roku 1954 a davy lidí stojí před prodejnami… Údiv a nadšení na jedné straně, rozčarování na druhé – Buick, a nemá masku se „zuby“? Ale jinak, pořád ten stejný „Good old Buick“, na nějž byla Amerika zvyklá a hrdá. Pod kapotou: OHV-V8, 264 cu.i. (4.330 cm3), 188 koní/348 Nm
|
|
OTEC AMERICKÉHO AUTOMOBILU – ČÁST PRVNÍNa otázku, kdo je otcem amerického automobilu, by patrně většina lidí odpověděla „Henry Ford“. Byl to přeci on, kdo stál u zrodu masové výroby automobilů jako takové. A byl to on, díky kterému se stal osobní automobil běžnou součástí americké domácnosti a kdo tak v podstatě vytvořil dnešní americký styl života. Ale měli by pravdu jen do jisté míry… |
|
PRVNÍ SETINOVÁ RALLYE V ČRKdyž jsme na jaře letošního roku dostali od Franty Vahaly z vydavatelství Motor-Presse Bohemia pozvánku na Carlsbad Classic bylo téměř jisté, že se této akce zúčastníme. Popravdě řečeno, něco podobného jsme již delší dobu toužili okusit a tohle byla první příležitost, aniž bychom museli vycestovat do zahraničí. Carlsbad Classic nás nadchla, ale více už v našem článku.
|
|
PONTIAC GRAND PRIX SJ TARGA 1977Vrcholí 70. léta, dekáda dramatických zvratů a neklidu. Přesto se i tehdy zrodil bezpočet ušlechtilých cruiserů, které bez ohledu na striktní pravidla své doby šly svou vlastní cestou. Jedním z nich je Pontiac Grand Prix, nazývaný „Mr.T“ Pod kapotou: OHV-V8, 403 cu.i. (6.600 cm3), 185 koní/435 Nm
|
|
…OD NAŠEHO ZVLÁŠTNÍHO DOPISOVATELETak jako každý rok okolo 21. srpna došlo i letos (již po sedmé) k dočasnému obsazení obce Drahňovice nedaleko Českého Šternberka jednotkami U.S. Army, jejichž zástupce převzal z rukou starosty obec do správy a pod ochranu pro případ, že by snad některý z přeživších a stále aktivních soudruhů k nám opět „pozval“ okupační vojska z východu…
|
|
28. NITROLYMPX HOCKENHEIMRINGVenku se nám to škaredí, teplé a dlouhé letní dny se pomalu ale jistě sunou k nevlídnému podzimu. To je ta správná chvíle se ohlédnout po něčem, co nás zahřeje. Co třeba tradiční srpnový závod Mistrovství Evropy v německém Hockenheimu?
|
|
INTERNATIONAL PRAGUE CAR FESTIVALDruhý ročník netradiční motoristické výstavy přinesl vše co lze spojit s auty a motorismem, proto ani americká scéna nemohla zůstat stranou. Plni elánu po zdařilém loňském „startováku“ jsme nainstalovali naší velkou a náležitě vylepšenou expozici. Zveme vás na její prohlídku.
|
|
SHAMROCKAWAYPředstavíme vám nejbizarnější a zároveň nejznámější dílo Dennise McGuirea, sestavené ze dvou Buicků 1962 a spousty železa. Z vyprávění pamětníků se dozvíte zajímavé příhody, které s ním rodina McGuireových zažila a nakonec vám prozradíme jaký osud tenhle osmikolový bydlík čeká. |
|
FORD CROWN VICTORIA POLICE INTERCEPTOR 1998Existují v Americe fanoušci evropských policejních vozů? Nepochybně. A co myslíte? Najdou se za Velkou louží blázni, kteří si dají tu detektivní práci, sehnat na importovaného Passata správné majáky i další příslušenství, aby byl k nepoznání od patroly z konkrétního „revíru“? To už nezní tak pravděpodobně. Zato v Evropě působí hned několik klubů sdružujících jedince, jejichž zhmotněným snem jsou repliky amerických policejních speciálů. Jeden takový příběh vám nabídneme v novém čísle. Pod kapotou: SOHC-V8, 281 cu.i. (4.601 cm3), 215 koní/385 Nm
|
|
SRAZ VOZŮ FORD EXPLORERZveme vás na malé setkání s nadšenci, kteří propadli modrému oválu a rádi vyjíždějí do přírody. Dvakrát do roka si dávají dostaveníčko v Krkonoších. Počasí přitom není důležité, přítomnost dobré nálady ano. |
|
CADILLAC COUPE DEVILLE 1956Po takové dovolené už nejspíš někdy zatoužil každý z nás. Vybrat si svůj automobil snů, najít ho online, dohodnout všechno potřebné a s penězi se vydat přes oceán. V půjčovně si vyzvednout moderního zástupce vaší oblíbené značky, dojet na místo, nasednout do vysněného veterána a vydat se s ním na slunnou Floridu, odkud potom auto v kontejneru odešlete zpátky do pošmourné střední Evropy a budete ho následovat v pohodlí dopravním letadlem. Jak to vypadá, když ne vše jde podle plánu, se dozvíte v našem článku. Pod kapotou: OHV-V8, 365 cu.i. (5.990 cm3), 285 koní/544 Nm
|
|
JUBILEUM NEHYNOUCÍ SLÁVYZnačka, která v červenci oslavila pomyslné 85. narozeniny. Pomyslné proto, že ji neúprosné ekonomické tlaky posledních let smetly ze stolu. Není tu tedy fyzicky, ale stále ji máme ve vzpomínkách, a ti, kteří mají štěstí a dobrý vkus, hýčkají některý z jejich produktů v garáži. Součást legendárního Moparu, nezpochybnitelná součást motorizace Ameriky, mnohonásobná filmová hvězda… Z jejího jména slyšíme i šum moře, dotírajícího na přístavní mola stejnojmenného města… PLYMOUTH
|
|
50 LET AFTERMARKETOVÝCH VOLANTŮ GRANTHorečka po stylových kustomových volantech byla poprvé diagnostikována automobilovým fandům v Jižní Kalifornii na počátku šedesátých let jako přímý následek velké popularity motokár, kterou pomáhaly zažehnout kolem roku 1958 i působivé reportáže v magazínu Rod & Customs.
|
![]() |
FORD ROADSTER 1932Švédsko – zádumčivá severní země, známá blonďatými kráskami, vysokými cenami benzínu, ale zejména amerikami! Z našeho středoevropského pohledu tedy země nejen zaslíbená, ale zároveň možná poslední, kde se to křižníky jen hemží. My vám dnes nenabídneme cestopis, ale návštěvu Ulfa Kargårda, který je asi prvním švédským stavitelem hot rodů neopakovatelného stylu Rolling Bones. Pod kapotou: SV-V8 flathead Ford/Simca, 132 cu.i. (2.160 cm3)
|
![]() |
HARLEY-DAVIDSON WL 1942Největší obchodník s legendárními americkými dvouválci pořádá oblíbený „Open House“. Stovky rádoby motorkářů i opravdových bikerů postává všude kolem, sudy piva zurčivě vydávají lahodný obsah a historky neberou konce. Salvou smíchu je odměněná povídačka, podle které nějaký chlapík před padesáti lety zakopal svého „Haryka“, aby si děti neublížily… Jenže co když je to pravda? Deset hodin kopání a „WéeLko“ se zase dívá na svět. Jak vypadá Harley po půl století v hlíně vám ukážeme v našem článku. |
|
![]() |