[ratings]
![]() |
CHEVROLET CORVETTE C6 2008V roce 2008 uplyne již sto let od založení General Motors! Jeden z nejhezčích narozeninových dárků si kdysi největší světový výrobce automobilů nadělil sám sobě a zároveň svým zákazníkům: vlajková loď Corvette, již nyní jeden z nejlepších supersportů světa, podstoupí před vstupem do roku 2008 další podstatná vylepšení. Pod kapotou: OHV-V8 LS3, 376 cu.i. (6.162 cm3), 430 koní/ 575 Nm |
|
|
![]() |
PLYMOUTH BELVEDERE 1957K 50. výročí amerického státu Oklahoma v roce 1957 si občané Tulsy vymysleli žertovnou soutěž: Kdo uhodne počet obyvatel v roce 2007, vyhraje auto. Za předpokladu, že bude po pěti desetiletích ještě naživu a totéž platilo o automobilu, který zakopali jeden sáh pod zem. Jak vypadá Plymouth Belvedere 1957 vytažený po 50.letech z hrobu se dočtete na stranách 16 – 21. Pod kapotou: totálně orezlý OHV-V8, 299,6 cu.i. (4.913 cm3), kdysi o síle 215 koní |
|
|
![]() |
CHEVROLET CAMARO 1969Organizace USAC vybrala Chevrolet Camaro 1969 jako pace car pro závod Indianapolis 500. Pony car od GM sice vedl pole závodních vozidel již v roce 1967, avšak k nejoblíbenějším pace cars všech dob se zařadil teprve model 1969. Pod kapotou: OHV-V8, 350 cu.i. ( 5.735 cm3), 300 koní/ 513 Nm |
|
|
![]() |
STREET ROD WHATTHEHAYEÚžasná ruční práce! Whatthehaye z dílny Boyda Coddingtona byl vydražen za 540.000 dolarů, ale když si jej prohlédnete zblízka, uznáte, že tenhle skvost stojí za každý vydaný cent. V době hysterie kolem emisí kysličníku uhličitého a explozi cen benzinu si o něm po přečtení článku můžeme alespoň nechat zdát… Pod kapotou: OHV-V10, 505 cu.i. (8.277 cm3), 506 koní/ 712 Nm |
|
|
![]() |
CHRYSLER SEBRING CONVERTIBLE 2007Věren heslu „ve dvou se to lépe táhne!“ posílá Chrysler do světa nový kabriolet Sebring nejen s klasickou plátěnou, ale také s ocelovou sklopnou střechou, která si teprve hledá své místo na trhu. Atraktivitu tohoto otevřeného rodinného kočáru má zvýšit úsporný naftový motor. Pod kapotou: DOHC-R4, 120 cu.i. (1.968 cm3), 140 koní/ 310 Nm |
|
|
![]() |
JEEP CJ-5 1965Švédové jsou zvláštní národ. Vzhledem ke krátkému létu jim zůstává po zbytek roku mnohem víc času na práci v garáži. A tak většinou ty nejnevšednější auta vyjíždějí na silnice na jaře, stejně jako tenhle džíp poskládaný z nejrůznějších součástek, dle přání a vkusu majitele. Pod kapotou: OHV-V8, 304 cu.i. (4.981 cm3), 225 koní |
|
|
![]() |
DODGE CHARGER R/T CLONE 1968Tenhle článek vás přesvědčí, že i na českých silnicích můžete potkat legendu Muscle cars, jakou je Dodge Charger 1968. Auto z naší reportáže je klonem verze R/T s naprosto brutálním zvukem, který dokáže uchvátit i toho nejzarytějšího ekologa. Šest stran nabitých textem a velkými fotografiemi si určitě nenechte ujít! Pod kapotou: OHV-V8, 446 cu.i. (7.310 cm3), 500 koní/ 800 Nm |
|
|
![]() |
DODGE CHALLENGER CONVERTIBLE 1971Automobilka Dodge odpověděla na Ford Mustang a Chevrolet Camaro modelem Challenger. Automobil vhodně pokřtěný „Vyzyvatel“ byl postaven na platformě E-body a byl k dostání jako dvoudveřový hardtop kupé nebo kabriolet. Stejně jako konkurenční modely se i Challenger mohl chlubit obvyklou postranní linií „coke bottle“ s dlouhou kapotou a krátkým kufrem. Pod kapotou: OHV-V8, 383 cu.i. (6.275 cm3), 300 koní |
|
|
![]() |
HOT ROD FORD ROADSTER 1932Henri Gogon horuje pro starou kulturu hotrodů à la SoCal Speed Shop a Mooneyes, a tak neudivuje, že si vybral právě roadster ve stylu Southern California. V neposlední řadě jako hold Peteu Chapourisovi, jednomu z duchovních otců americké kultury hotrodů a spolumajiteli proslulých So-Cal Speed Shopů. Pod kapotou: OHV-V8 crate ZZ-4, 350 cu.i. (5.735 cm3), 430 koní |
|
|
OBSAH ČÍSLA 4/2007
|