 |
PONTIAC STAR CHIEF 1955
Texas! Těžební stroje, dlouhorozí býci, stetsony, americké kravaty, prach, vedro, pouštní silnice…
Ale také velkoměsta, ospalá městečka či osamělá stavení s benzinovou pumpou a nezbytným starcem, střídavě podřimujícím a žvýkajícím tabák…
A právě v jednom takovém městečku jezdil náš Pontiac Star Chief.
Pod kapotou: OHV-V8, 287 cu.i. (4.706 cm3), 180 koní/358 Nm
|
|
 |
PLYMOUTH CUDA 1970
Čtrnáct dní před oficiálním uvedením „otce zakladatele“ třídy Pony Car, Fordu Mustang, vsunul Plymouth na základě přání zákazníků do sortimentu model Barracuda.
Díky osmiválci Hemi se Cuda stala hned v modelovém roce 1970 legendou.
Pod kapotou prezentovaného vozu ale nebublá dobová véosmička, nýbrž moderní Hemi z třetího tisíciletí, přestavěná na karburátorovou techniku.
Pod kapotou: OHV-V8, 350 cu.i. (5.735 cm3), 425 koní/590 Nm
|
|
 |
P3. DÍL – STUDEBAKERY V BÝVALÉ ČSSR
Předposlední díl našeho seriálu o historii značky Studebaker nás zavede k nám do Čech. Podíváme se jakým způsobem se k nám Studebakery dostávaly.
Také si posvítíme na pár kousků zachycených na dobových fotografiích a jedno nezapomenutelné setkání s důstojným Presidentem.
|
|
 |
FORD FALCON FUTURA STW 1964
Skoro každý „Sokol“ je přísně chráněným druhem v sterilních domácích podmínkách, ale tenhle Falcon se rozhodl vyletět z hnízda, a dokázat, že nepatří jen k občas oprašovaným exponátům s letitou patinou!
Pod kapotou: OHV-V8, 260 cu.i. (4.260 cm3), 164 koní/351 Nm
|
|
 |
DODGE CHARGER DAYTONA 2013
Zákazníci, kteří stojí o moderní Muscle Car, ale zároveň nechtějí obětovat luxus, si již od roku 2006 mohou dopřát v garáži Dodge Charger jako výkonný sedan volně navazující na svého jmenovce – nehynoucí legendu z šedesátých let.
Hned od počátku byla v nabídce i speciální edice Daytona, která v roce 2009 zmizela ze scény, aby jí Dodge na letošním losangeleském autosalónu po třech letech povolal zpět do zbraně.
Charger Daytona se vrací v omezeném počtu 2.500 kusů!
Pod kapotou: OHV-V8 Hemi, 348 cu.i. (5.654 cm3), 370 koní/535 Nm
|
|
 |
SRAZ CADILLAKŮ U BODAMSKÉHO JEZERA
Trojmezí příhraniční oblasti Rakouska, Německa a Švýcarska, barvitost měst, staletí svědkové minulosti a krajina jak z prospektů cestovek – to vše mohly spatřit posádky Cadillaků, jejichž dlouhá kolona připomínala řadu zářících diamantů, a odlesky chromu vyprávěly vlnkám jezera o daleké americké megapoli, která jim vdechla život.
Podělíme se s vámi o zážitky, které nabízel pohled na zástupce všech poválečných dekád značky, jenž si dala do vínku heslo „Standard of the World“.
|
|
 |
FORD MUSTANG GT 1987
„Řidiči většinou nevěří vlastním očím, jak rychle jim můj Mustang ukáže záda,“ směje se nadšeně jeho majitel.
„Ve zpětném zrcátku občas pozoruji jejich tázavý výraz: co je tohle za káru?“
Překvapivé výkony pokořující mnohem dražší vozy z doby o čtvrtstoletí mladší jsou ale výsledkem průběžně prováděných a pečlivě promyšlených úprav.
Pod kapotou: OHV-V8, 302 cu.i. (4.949 cm3)
|
|
 |
DAYTONA NA VLASTNÍ KŮŽI
„Ano, sebekriticky musím uznat, že jsem byl celý rok hodný.
Pil jsem jen o víkendu, chodil domů včas, na jiné ženy jsem se téměř nepodíval, nosil květiny, zval na romantické večeře.
A tak jsem si to zasloužil. Zasloužil jsem si dárek, který by měl dostat alespoň jednou každý chlap od své partnerky – osm okruhů v ostrém NASCARu na slavném Daytona Speedway!“
|
|
 |
DODGE W200 POWER WAGON 1976
„Tuhle nebezpečnou bestii jsem viděl už zdálky a hned jsem zjistil, že se prodává tak, jak je, včetně Big Blocku.“
Všechno šlo stranou, Thomasovi se otevřel nový svět.
Pojďme do něj nahlédnout…
Pod kapotou: OHV-V8, 500 cu.i. (8.200 cm3)
|
|
 |
CADILLAC DEVILLE 1961 & BEECHCRAFT BONANZA 1966
Letadlo bez křídel je jako auto bez kol.
A Cadillak bez křídel?
Přestože na kolech stojí, v padesátých a šedesátých letech si ho bez křídel také představit nedovedeme.
Ideální doba ke srovnání automobilu a letadla, nemyslíte?
Pod kapotou Cadillaku: OHV-V8, 390 cu.i. (6.396 cm3), 325 koní/585 Nm
Pod kapotou Beechcraftu: OHV-B6, 471 cu.i. (7.724 cm3), 300 koní
|
|
 |
DEMON FUEL SYSTEMS
Tak tenhle článek by se úředníkům v Bruselu vůbec nelíbil. Karburátory? V roce 2013? Jste vůbec normální?
„Ne, nejsme a ani nechceme být!“
Upozorňujeme čtenáře, že následující stránky budou cítit benzínem z plovákové komory, občas se ozve střelba do výfuku, ale nakonec se snad šrouby volnoběhu a bohatosti směsi podaří naštelovat tak, že za auťákem zůstanou po zašlápnutí plynu jen dvě čoudící stopy od zadních pneumatik…
|
|
 |
CHROM & PLAMENY SERVICE
V první části našeho dvoudílného seriálu jsme vám nastínili závislosti teplotních a výkonových parametrů motorových olejů, a také doporučené intervaly výměn.
Nyní se zaměříme na to, jaký olej do svého amerického vozu použít. A myslíme tím auta z USA, ne ameriky určené pro evropský trh.
A tak se ptáme: víte jaký olej máte nalít do svého motoru? Znáte jeho správnou specifikaci? (A ví to i váš servis?)
|
|
 |
MODELY AUT
Každý z nás byl jednou malým klukem a zvláště ti dříve narození rádi vzpomínají na to napětí u vánočního stromku, zda pod ním najdou nějaký nový „angličák“, jak se tenkrát říkalo většině malých kovových autíček.
Pokud dostanete dárkem minimálně 2 modely a třetí si sami koupíte, tak jste se drápkem zachytli do sběratelské vášně, ze které se jen těžko utíká…
|
|
 |
BOTTROP KUSTOM KULTURE
Kustom Kulture Bottrop v loňském roce završil dekádu a svým „10th Anniversary Show“ se postaral o největší událost svého druhu v Evropě.
Na jubilejní setkání Rodů, Kustomů a americké jedné stopy přijelo všechno, co se dalo stylově upravit, ale těžištěm byla 40. až 60. léta.
A nikomu nevadilo, že obloha měla bezmála barvu gumových stop na asfaltu; zářivé odlesky světlometů, ozdob a kultovních amerických neonových doplňků vysílaly do okolí signály o fantastické náladě, panující všude kolem.
Chcete ji také prožít? Pojeďte příště s námi!
|
|
 |
PO STOPÁCH HOLLYWOODSKÝCH HOT RODŮ
V kalifornském Burbanku žije a tvoří jeden z nejlepších mladých customizerů Ameriky.
Nevelká dílna je plná aut, přípravků a polotovarů, pod rukama Troye Ladda vznikají ze všedních karoserií neopakovatelné tvary jedinečných Hot Rodů, zářící všemi barvami spektra…
|
|