1convertible_freedom
KABRIO SPECIÁL

„Nahoře bez“ se stalo symbolem automobilu ještě v době, kdy pouhý odhalený ženský kotník vzbudil bouři nevole. A tak šla nepřímá úměra – čím víc toho dovolila Paní móda, tím víc se zahalovaly automobily.

Celosvětový trend, nejen navlhlá viktoriánská Anglie! I za oceánem se objevovaly a vzápětí mizely stovky značek, nabízejících především otevřené modely. Byly jednoduché, levné a zákazník si zvykl.

Provedeme vás celou plejádou kabrioletů…


pod_ceskou_oblohou
AMERICKÉ KABRIOLETY V BÝVALÉ ČSSR

Povídání o amerických convertible v srdci Evropy nebude příliš obsáhlé, protože počty dochovaných a před rokem 1990 jezdících otevřených modelů jsou zanedbatelné.
Přesto jsme vás objevili pár kabrioletů, které tu jezdily…


novinarske_auto
PLYMOUTH HEMI ´CUDA CONVERTIBLE 1970

Muscle cars patří ke klenotům amerického automobilismu.

V jejich éře magazíny o autech chrlily mezi čtenáře podrobné recenze ze silnic i dragstripů. Na stránkách nechyběly pečlivé rozbory, proč si daný vůz koupit, a co mu naopak chybí k dokonalosti.

Představíme vám jeden kousek, kterému se kdysi novináři podívali na zoubek. Věříme, že kabriolet Plymouth ‘Cuda 1970 v barvě Rallye-Red vás zaujme stejně, jako nakonec naše kolegy motožurnalisty za velkou louží…

Pod kapotou: OHV-V8 HEMI, 426 cu.i. (6.980 cm3), 425 koní/664 Nm

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small play_icon_small play_icon_small

jedu_si_pro_camaro
LUCKY CRUISERS WEEKEND

Tak tuhle větu bylo pár dní před akcí slyšet nejčastěji ať už na internetu či v reálu.

Nejen komunita vyznavačů amerických korábů v Čechách se totiž těšila na výherní Camaro, které se pořadatelé rozhodli věnovat do slosovací soutěže, probíhající na srazu amerik na Konopáči.

Den „D“ právě nadešel a naleštěný Chevrolet už stojí před stánkem CHROM&PLAMENY.

V areálu: 558 registrovaných amerik!

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small play_icon_small play_icon_small play_icon_small

go_west
REDAKČNÍ VÝPRAVA NA LEGENDÁRNÍ ROUTE 66 – 5.DÍL

Po peripetiích s ulomeným kolem a rychlým přesunem v rámci boje o čas, se nám konečně blýská na lepší časy.

Zpoždění jsme už téměř dohnali a před sebou máme další zajímavý výlet po fascinujících přírodních krásách USA.

Grand Canyon je sice taktéž mimo trasu Route 66, ale tuhle malou odbočku si prostě neodpustíme.

Cílem na mapě je slunná Kalifornie, ale naše cesta je cíl

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small play_icon_small play_icon_small

povedena_nula
AMERICAN RALLY 2012

Nultý ročník akce American Rally, který zorganizoval Mustang Club Slovakia, pod vedením p. Šumichrasta byl pokusem odlišení se od tradičních „parkovacích akcí“, které klub organizoval v minulosti.


stripky
3rd GRAND NATIONAL BECHYNĚ

Když se řekne „dragster“ každý hned vidí americké dragstripy v Pomoně nebo Las Vegas, přenosy na satelitních televizích a ti pozornější si uvědomí, že se v předcházejících číslech psalo o anglickém Santa Pod nebo Nitrolympx.

A přitom, přímo pod nosem proběhl parádní dragsterový závod na vojenském letišti u Bechyně.

Pořadatelé Predators a MSTO naservírovali pořádnou dávku adrenalinu v podobě mezinárodního závodu.

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small play_icon_small play_icon_small

svatebni_kocar
CADILLAC ELDORADO 1955

„A Car For Every Purse And Purpose“ – slogan, který tiše vplul jednoho dne jako nápad do mysli Alfreda Sloana, prezidenta General Motors. Bylo to reklamní heslo, razící slávu Cadillaku již v roce 1924 – volně přeloženo: „Vůz pro každou kapsu i potřebu“.

Ač se to nemusí zdát, něco na tom bude, protože Cadillac přestál všechny politické a ekonomické úklady minulého i tohoto století a stále se drží na nejvyšším postu.

Pod kapotou: OHV-V8, 331 cu.i. (5.424 cm3), 270 koní/449 Nm

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small

neznamy_objekt
METEOR MONTCALM S-33 CONVERTIBLE 1969

„Proč by to mělo být něco neznámého?

To je přece úplně normální Mercury, jakých po světě jezdí stovky…“ No, jestli si to také myslíte, my vám to odpustíme a ještě přidáme vysvětlení. Na první pohled je to – řekněme – „běžný“ Mercury Convertible, celým jménem Mercury Meteor Montcalm. Nápisy Meteor všude, kam se podíváš, ale to přece není moc americké…

Ano, v tom je ten háček. Jedná se o velmi vzácnou kanadskou verzi, krátkodobě prodávanou výlučně na kanadském trhu.

Pod kapotou: OHV-V8, 390 cu.i. (6.391 cm3), 265 koní


luxusni_jachta
KONCEPT CADILLAC CIEL

„Velikost a okázalý luxus je pro Cadillac příznačný a Ciel na tento odkaz směle navazuje. Současně poodhaluje, kam značka může v budoucnu směřovat,“ komentuje počin vedoucí designu Clay Dean a pak dodává, že „Ciel je o zážitcích a romantickém cestování.“

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small play_icon_small

chrp_service
AKUMULÁTORY

Stav akumulátoru pod kapotou většinou nikoho nezajímá. Pozornost vzbudí až případné nenastartování vozu. Akumulátory, lidově baterie, mají pro každý vůz rozdílnou kapacitu…


veteran_budoucnosti
CHRYSLER LEBARON PREMIUM CONVERTIBLE 1990

Když Lee Iacocca na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let zachraňoval koncern Chrysler před krachem, byla jeho hlavní „tajnou zbraní“ řada malých vozů s čtyřválcem umístěným vpředu napříč a pohonem předních kol, zvaná K-cars.

V době, kdy americkým silnicím stále ještě dominovaly mohutné osmiválcové sedany s poháněnou zadní nápravou, vzbudila tahle auta spoustu posměšků.

Pod kapotou: OHC-V6, 181 cu.i. (2.968 cm3), 141 koní/233 Nm

youtube-logo-95x40 play_icon_small

dobrodruzi
HOT ROD DRAGSTRIP CONTEST vol.2

Předposlední červnovou sobotu uspořádal žihelský cyklo-moto klub SATANBKERS již druhý ročník autentických sprintů hot rodů na polním letišti u obce Hluboká (Plzeň sever).

Zúčastnit se mohly jedno i dvoustopé stroje starší roku výroby 1961.

youtube-logo-95x40 play_icon_small

fantasticka_nalezovka
MERCURY ROADSTER 1939

Kdyby každý klasik, o němž majitel mluví jako o „pokladu ze stodoly,“ pocházel opravdu ze zemědělského stavení, neměli by pěstitelé už asi půl století kam dávat úrodu a kde schovávat traktory.

Ovšem tu a tam se takový zaprášený poklad opravdu objeví! Mercury Roadster, jehož historii vám předkládáme, by mohl mít v úmrtním i křestním listu skutečně stodolu.

Pod kapotou: SV-V8 „flathead“, 95 koní

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small

OBSAH ČÍSLA 4/2012
  • CONVERTIBLE ZNAMENÁ FREEDOM!
  • POD ČESKOU OBLOHOU ANEB AMERICKÉ KABRIOLETY V BÝVALÉ ČSSR
  • CHROM AKTUALITY (NOVINKY, TIPY A TRENDY)
  • CRUISE-O-MUSIC
  • TERMÍNY & POZVÁNKY (KALENDÁŘ AKCÍ)
  • NOVINÁŘSKÉ AUTO – PLYMOUTH HEMI ´CUDA CONVERTIBLE 1970
  • JEDU SI PRO CAMARO! – LUCKY CRUISERS WEEKEND 2012
  • GO WEST! – REDAKČNÍ VÝPRAVA NA LEGENDÁRNÍ ROUTE 66 – 5.DÍL
  • POVEDENÁ NULA – AMERICAN RALLY 2012 (SK)
  • SOUKROMÁ INZERCE
  • PLAKÁT – PLYMOUTH HEMI ´CUDA CONVERTIBLE 1970
  • AKTUÁLNÍ NABÍDKA NOVÝCH I POUŽITÝCH VOZŮ OD RENOMOVANÝCH PRODEJCŮ
  • STŘÍPKY Z DRAGRACINGU III. – 3rd GRAND NATIONAL BECHYNĚ 2012
  • SVATEBNÍ KOČÁR – CADILLAC ELDORADO 1955
  • NEZNÁMÝ OBJEKT – METEOR MONTCALM S-33 CONVERTIBLE 1969
  • LUXUSNÍ JACHTA – CADILLAC CIEL
  • CHROM & PLAMENY SERVICE – AKUMULÁTORY
  • VETERÁN BUDOUCNOSTI – CHRYSLER LEBARON PREMIUM CONVERTIBLE 1990
  • VAŠE AMERIKY – CADILLAC FLEETWOOD ELDORADO CONVERTIBLE 1975
  • LISTÁRNA
  • SOUTĚŽ – AMERIKY V ČESKÉM FILMU
  • DOBRODRUZI NA PEKELNÝCH STROJÍCH – HOT ROD DRAGSTRIP CONTEST VOL.2
  • FANTASTICKÁ NÁLEZOVKA – MERCURY ROADSTER COACHCRAFT 1939
032_titul

Na začátek stránky


PRAHA

LOS ANGELES

NEW YORK