 |
CHRYSLER 300F 1960
Psal se 8. leden 1960 a Chrysler poprvé prezentoval to nejlepší, co hodlal zákazníkům nabídnout: hardtop a convertible 300F. Sériová výbava třístovky předčila očekávání a technika nijak nezaostávala: muskulaturní osmiválec s kompresním poměrem 10,1:1 a kovanou klikou…
Pod kapotou: OHV-V8 „Wedge“ 413 cu.i. (6.767 cm3), 375 koní/668 Nm
|
|
|
 |
PRVNÍ JARNÍ BUBLÁNÍ – JIZBICE POD BLANÍKEM 2011
Stejně jako v předešlých letech i letos nás na tuto oblíbenou akci zval Český klub majitelů amerických automobilů, ve spolupráci s Cadillac klubem ČR a za podpory naší redakce. Na Jizbici jsme se setkali již po sedmé, přesto byl tento poslední ročník v několika ohledech výjimečný…
V areálu: 348 amerik a výborná nálada
|
|
 |
CONCEPT CARS Z 50.LET
Gigantická zadní křídla, pohyblivé a prosklené kopule, příslib tryskového či dokonce jaderného pohonu – to všechno jsou atributy, kterými designéři vyráželi běžnému spotřebiteli dech. Počet proudových letadel rostl geometrickou řadou, Měsíc se zdál být na dosah ruky a v televizi si konkurovali „Jetsons“ a „Flintstones.“ Vítejte v padesátých letech.
|
|
|
 |
RENOVACE „ON LINE“
Pořízení amerického veterána dnes již není problém. Stačí si vybrat ze široké nabídky několika stálých dovozců a složit příslušný obnos. Vůz vám za několik týdnů dopraví třeba až před dům. Problém nastane, když se rozhodnete svého čtyřkolového miláčka zrenovovat. My pro vás máme jeden zajímavý tip…
„Rozdíl mezi malým chlapcem a velkým mužem je ve velikosti jeho hraček…“ |
|
 |
DODGE CHARGER SRT8 2012
Dodge už vábí fanoušky silných aut na příští modelový rok Chargera ve špičkovém provedení SRT8. Čtyřdveřový vůz se sportovními geny, vylepšeným designem, moderním podvozkem a samozřejmě supervýkonným motorem HEMI pod kapotou byl představen na chicagském autosalonu. Je nejvyšší čas začít šetřit, prodej ročníku 2012 totiž bude zahájen už na podzim!
Pod kapotou: OHV-V8 Hemi, 392 cu.i. (6.424 cm3), 465 koní/630 Nm
|
|
|
 |
YVES FABER A JEHO MUSTANG 1988
Když se řekne „drifting“, většina lidí si v dlouhém řízeném smyku automaticky představí přikrčené japonské kupátko. Yves Faber z Lucemburska ale dokázal vyhrát seriál International Drift Series s úplně jiným autem: na stupně vítězů dodriftoval s americkým osmiválcem pod kapotou Fordu Mustang 1988
Pod kapotou: OHV-V8 závodní verze World Products „Stage 2“, 371 cu.i. (6.081 cm3), 440 koní |
|
 |
OTEVŘENÍ AUTOSALONU SPIRITCARS
Příjemné stylové prostředí a první vozy připravené pro zákazníky… Nejen příznivci modrého oválu se můžou radovat z dalšího svatostánku.
V showroomu: Ford Mustang Roush 427 R Trak Pak 2008, Shelby GT500 2011…
|
|
|
 |
CHEVROLET CHEVELLE SS 454 1970
Dneska už málokdo tuší, že vymustrované a supervýkonné Chevelle přicházely původně na trh spíše jako obyčejné auto střední třídy bez extra výbavy. Ale malý znáček na správném místě vám napoví, že se občas může jednat o výjimečný Top-Performer…
Pod kapotou: OHV-V8 „LS-6“, 454 cu.i. (7.439 cm3), 450 koní/675Nm
|
|
 |
BYE, BYE GRAND MARQUIS…
„Tohle by už dneska nikdo neuměl udělat,“ slýcháváme často na veteránských setkáních, srazech a výstavách. Od 4. ledna 2011 se takový povzdech bude vztahovat i na Mercury Grand Marquis, protože i pro něj tento den začala minulost. Místo valčíku na rozloučenou se s dnes již klasickým cruiserem projela redakce Chromu po slavné Route 66.
Pod kapotou: SOHC-V8, 281 cu.i. (4.606 cm3), 224 koní/368 Nm |
|
 |
MERCURY MARQUIS BROUGHAM 1976
Je to jen pár měsíců od chvíle, kdy z výrobní linky sjel vůbec poslední vůz Mercury a jeden z posledních klasických full-size sedanů vůbec – Grand Marquis modelového ročníku 2011. Pojďme se podívat na jednu výjimečně zachovalou fosilii z doby, kdy sedany na rámu byly standardem a jméno Marquis ještě čerstvou novinkou.
Pod kapotou: OHV-V8, 400 cu.i. (6.560 cm3), 180 koní/457Nm |
|
 |
BUICK RIVIERA 1963 MILD CUSTOM
Vypadá to, že customizingu neodolá žádná amerika. Více či méně svérázné, ale pokaždé naprosto originální úpravy nacházejí dnes své příznivce i v Evropě, přesto jsou stále jejich největší baštou Spojené Státy. Představujeme vám Rivieru 1963 – výstavní kousek, jehož majitelem je Kevin Anderson z Indiany.
Pod kapotou: OHV-V8, 401 cu.i. (6.571 cm3), 325 koní |
|
 |
BATTISTINI EXILE BULLFIGHTER 2007
Rčení o tom, že nikdo není doma prorokem, je prastaré, a většinou platné. Ale jsou i výjimky: třeba takový britský stavitel motocyklů Russell Mitchell. Ten se proslavil jako šestnáctiletý teenager, protože všechno, co už tenkrát postavil na dvě kola, se postaralo o rozruch v soutěžích a našlo si cestu i do médií…
V rámu: TP-Billet, 121 cu.i. (1.984 cm3) |
|
OBSAH ČÍSLA 3/2011
- ÚCHVATNÝ KŘIŽNÍK – CHRYSLER 300F 1960
- CHROM AKTUALITY (NOVINKY, TIPY A TRENDY)
- TERMÍNY & POZVÁNKY (KALENDÁŘ AKCÍ)
- GO JIZBICE! – PRVNÍ JARNÍ BUBLÁNÍ, JIZBICE POD BLANÍKEM 2011
- DETROIT DREAM CARS – CONCEPT CARS Z 50.LET
- CLASSIC CARS BOHEMIA – RENOVACE „ON-LINE“
- PODZIMNÍ LAHŮDKA – DODGE CHARGER SRT8 2012
- SOUKROMÁ INZERCE
- PLAKÁT – DAVID PERRY PIN-UP
- AKTUÁLNÍ NABÍDKA NOVÝCH I POUŽITÝCH VOZŮ OD RENOMOVANÝCH PRODEJCŮ
- DRIFTUJÍCÍ FOX – ŠAMPIÓN V DRIFTECH YVES FABER A JEHO MUSTANG
- RIDE A LEGEND – SLAVNOSTNÍ OTEVŘENÍ AUTOSALONU SPIRITCARS
- KULTOVNÍ CHEVY – CHEVROLET CHEVELLE CONVERTIBLE SS 454 1970
- MERCURY BLUES – BYE, BYE GRAND MARQUIS…
- PRAJEŠTĚR – MERCURY MARQUIS BROUGHAM 1976
- EAST COAST CRUISER – BUICK RIVIERA 1963 MILD CUSTOM
- VAŠE AMERIKY – CHEVROLET BISCAYNE 4-DOOR SEDAN 1965
- LISTÁRNA + SOUTĚŽ
- EXILE BULLFIGHTER – BATTISTINI EXILE BULLFIGHTER 2007
|