kliknutím udělíte 1 hvězdičkukliknutím udělíte 2 hvězdičkykliknutím udělíte 3 hvězdičkykliknutím udělíte 4 hvězdičkykliknutím udělíte 5 hvězdiček (No Ratings Yet)


obr_web_chp23 (1)
PLYMOUTH ROAD RUNNER 1970

Unikátní Road Runner prezentovaný v našem článku byl dodán se speciálním lakováním v odstínu FC-7 „In Violet Purple“, což byla novinka roku 1970. Vedle motoru Hemi a robustního čtyřstupňového manuálu disponoval vůz již z továrny paketem „Track Pack“, který zahrnuje zadní nápravu Dana 60 se stálým převodem 3,54:1. K dalším extras patří lakování kapoty ve sportovním stylu, chromované ráfky a dekorace „Dust Trail Side-Stripes“.

Pod kapotou: OHV-V8 HEMI 426 cu.i. (6.980 cm3), cca 523 koní/732 Nm

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small play_icon_small play_icon_small

obr_web_chp232
CHEVROLET IMPALA COUPE 1959

Tenkrát, v roce 1959, Chevrolet předvedl, co to znamená opravdová inovace. Karoserie byla najednou širší a prostornější. Zasklená plocha se zřetelně zvětšila. Styling, který upoutal tolik lidí, byl naprosto nový a neokoukaný. Okamžitě na vás zapůsobil předek s dvěma dvojicemi světlometů a širokými otvory nad nimi, ale hlavně velkoryse a téměř vodorovně se rozpínající křídla, která vévodila kapkovitým koncovým lampám.

Pod kapotou: OHV-V8 „Turbo-Fire“ 283 cu.i. (4.637 cm3), 185 koní/374 Nm

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small play_icon_small

obr_web_chp233
3rd SRAZ US CARS BŘEZOVÁ NAD SVITAVOU

Areál v Březové se sice jmenoval Pohoda, ale počasí už s pohodou nemělo nic společného. Tu pravou pohodu vytvořili až účastníci této malé, ale velmi příjemné akce, pořádané svitavským US Fox Cars klubem.


obr_web_chp234
PŘEDSTAVENÍ SVĚTOZNÁMÉHO FOTOGRAFA

Z vašich ohlasů je patrné, že tématika hotrodů a krásných pinupek vás zajímá mnohem víc, než jsme si mysleli. Rozhodli jsme se proto vám toto prostředí přiblížit sérií sugestivních fotek od světoznámého fotografa Davida Perryho. Od teď najdete v každém čísle dvoustránkový plakát s některou z jeho fotografií.

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small play_icon_small

 


obr_web_chp235
TUNING SALON BRNO

Poslední zářiová sobota loňského roku patřila největšímu tuningovému svátku v Čechách, kde americká auta už tradičně nemohla chybět. U stánku naší redakce Chrom & Plameny bylo pěkně rušno a není se čemu divit. Návštěvníci tu mohli vidět nejen výběr klasických amerických veteránů, ale i nejznámější muscle cars, sporťáky a stále atraktivní retrokousky posledních let.

youtube-logo-95x40 play_icon_small

 


obr_web_chp236
2. SLEZSKÝ SRAZ MUSTANGŮ A US CARS MILÍKOV

Po roce se Milíkov opět probudil z klidných dnů a tichých romantických večerů, a od pátečního odpoledne do nedělního rána prvního říjnového víkendu se provoněl vůní benzínu a ozvučil burácením motorů nádherných amerických aut.

youtube-logo-95x40 play_icon_small

 


obr_web_chp237
ROUTE 35 REUNION BRNO-SVITAVY-PARDUBICE

Víc než půl roku se na webech probírala myšlenka společného setkání fandů US cars z Pardubic a Brna, nazvaná ,,Alianční vyjížďka“ a také kilometricky „70/70“, neboť místo setkání mělo být zvoleno zhruba na poloviční cestě obou měst. Pohled na mapu republiky utvrdil organizátory v přesvědčení, že Svitavy, ležící na R 35, jsou tím pravým místem.

youtube-logo-95x40 play_icon_small

 


obr_web_chp238
2. POSEZENÍ VE MLÝNĚ SÁROVCI, VYSOKÉ MÝTO

Asi úplně poslední akcí roku 2010 bylo posezení majitelů a přátel amerických vozů ve mlýně Sárovci. Na budově mlýna se podepsal zub času i péče minulého režimu, ale jak to tak vypadá, její současný majitel Standa je tím pravým pro zachování ducha a záchranu této historické stavby.

youtube-logo-95x40 play_icon_small

 


obr_web_chp239
FORD SVT RAPTOR 2011

Že pickupy nemusí být jen užitkovými vozidly, ale mohou se dobře uplatnit i v terénu, to dokazuje nový „Super Crew Cab“ Raptor. Umí uhánět přes hory přes doly stejně jako jeho pravěký předchůdce z ještěří říše Velociraptor, který mu dal jméno…

Pod kapotou: SOHC-V8 379 cu.i. (6.210 cm3), 411 koní/588 Nm

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small play_icon_small play_icon_small

obr_web_chp2310
NÁVŠTĚVA V HENNESSEY PERFORMANCE

O této společnosti a jejich „výtvorech“ toho bylo napsáno již hodně. John Hennessey založil firmu v polovině 90.let min. století a od začátku věděl, že se chce odlišit od řady podobných společností, které se zabývají legálním dopingem čtyřkolových sportovců. Auta, která staví, vynikají vedle ďábelských výkonů precizním zpracováním, technickými vychytávkami a vynikající spolehlivostí. O naší návštěvě se dočtete v článku.

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small play_icon_small play_icon_small

 


obr_web_chp2311
NITROLYMPX HOCKENHEIM

Některé dragsterové akce proběhnou a neštěkne po nich pes, za to některé se zaryjí hluboko pod kůži a vzpomínky jsou pořád jako živé. Mezi takové podniky bezesporu patří dragsterový svátek Nitrolympx Hockenheim. O to víc, když se jednalo o 25. výročí od prvního závodu na německém Hockeheimringu a není proto od věci mluvit o legendárním závodu ve zrychlení. Pořadatelé si oprávněně do titulku dávají: „Home Of Speed“.

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small play_icon_small play_icon_small play_icon_small

obr_web_chp2312
SETKÁNÍ HRDINŮ MOTORISTICKÉHO SPORTU V RIVERSIDE

Minulost Riversideské závodní dráhy tvoří slavní závodníci, rychlé automobily a vzrušující souboje. Pod oficiálním názvem Legendy Riverside II uspořádalo Riversideské mezinárodní automobilové muzeum (RIAM) filmový festival, aby na něm připomnělo napínavé události starých časů. V tomto, v pořadí druhém ročníku slavnostní přehlídky filmů o Riverside byl středem pozornosti čestný host Carroll Shelby.

oficiální webové stránky

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small

obr_web_chp2313
HURST/OLDS 1969

Koncem 60. let trpěl Oldsmobile pověstí značky určené pro starší věkové kategorie. Výkonný muscle car s pořádným osmiválcem mohl vdechnout do showroomů trochu života, a jevil se tedy jako ideální způsob řešení krizové situace. Nakonec, zákazníci ještě nevytěsnili z paměti úspěšné poválečné motorizace Rocket V8 a Tri-Power a nejen průzkumy trhu ukazovaly, že jejich žízeň po výkonu od té doby ani zdaleka nevyhasla…

Pod kapotou: OHV-V8 455 cu.i. (7.455 cm3), 380 koní/675 Nm

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small play_icon_small play_icon_small play_icon_small
play_icon_small

obr_web_chp2314
SEMA 2010

Sema Show je akcí superlativů! Loňský ročník přilákal přes 100.000 návštěvníků z více než 100 zemí celého světa. Na výstavní ploše o rozloze 180.000 m², nabízelo své prezentace 1.500 vystavovatelů. A to tu platila přísná omezení: expozice v halách nebyly pro každého, ale jen pro odbornou veřejnost.

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small play_icon_small play_icon_small play_icon_small
play_icon_small play_icon_small

obr_web_chp2315
DESOTO FIREFLITE 1955

Když někomu řeknete, že jezdíte v Cadillaku, Chevroletu nebo Buicku, bude i u nás většina lidí alespoň tušit, o čem mluvíte. Pokud se ale ve společnosti zmíníte, že máte doma DeSoto, bude vám odpovědí nejspíše jen tázavý pohled. Není také divu, když tato značka existovala pouhých 32 let a od jejího zániku letos uplyne již půl století…

Pod kapotou: OHV-V8 HEMI 330 cu.i. (5.412 cm3), 255 koní/476 Nm

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small play_icon_small play_icon_small play_icon_small

obr_web_chp2316
7. CADILLAC BIG MEET KREMSMÜNSTER

Každý ročník setkání Cadillaců v rakouském Kremsmünsteru je zaměřen na specifickou kategorii vozů. Tentokrát to byly kabriolety a my jsme u toho samozřejmě nemohli chybět.

youtube-logo-95x40 play_icon_small

 


obr_web_chp2317
FUTURLINER – 3. DÍL

Začátek znovuzrození Futurlineru č. 10 se datuje do roku 1998. Don Mayton, který strávil 41 let u GM, odešel v květnu do důchodu a hledal nějaký zajímavý projekt, nad kterým by trávil čas. Muzeum sice odmítlo Futurliner prodat, ale souhlasilo s vytvořením partnerského projektu na renovaci.

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small play_icon_small play_icon_small

 


obr_web_chp2318
HOT ROD FORD 1932

Paul O´Donell z britského Dukinfieldu se vyzná. Hotrody a anglickými klasiky se to kolem něj hemží už hezky dlouho. Za tu dobu stvořil ledacos – třeba Ford B nebo nesmrtelné Fordovo „Téčko“ s osmiválcem od Roveru. Ale to, co vám teď představíme, není hračička pro kluky…

Pod kapotou: OHV-V8 (GM Crate) 350 cu.i. (5.735 cm3)

youtube-logo-95x40 play_icon_small

 


OBSAH ČÍSLA 1/2011

  • PLUM CRAZY HEMI – PLYMOUTH ROAD RUNNER 1970
  • CHROM AKTUALITY (NOVINKY, TIPY A TRENDY)
  • TERMÍNY & POZVÁNKY (KALENDÁŘ AKCÍ)
  • KŘÍDLA RACKŮ – CHEVROLET IMPALA HARDTOP COUPE 1959
  • VĚTRU, DEŠTI NEPORUČÍŠ! – 3RD SRAZ US CARS BŘEZOVÁ NAD SVITAVOU
  • DAVID PERRY HOT ROD PIN-UPS – PŘEDSTAVENÍ SVĚTOZNÁMÉHO FOTOGRAFA
  • TUNING & CUSTOM, HOTROD… – TUNING SALON BRNO
  • MILÍKOV PODRUHÉ – 2.SLEZSKÝ SRAZ MUSTANGŮ A US CARS MILÍKOV
  • ALIANČNÍ VYJÍŽĎKA – ROUTE 35 REUNION BRNO-SVITAVY-PARDUBICE
  • SÁROVEC – 2.POSEZENÍ NA MLÝNĚ SÁROVCI, VYSOKÉ MÝTO
  • EXTENDED PLAY – FORD SVT RAPTOR 2011
  • LADIČI Z TEXASU – NÁVŠTĚVA V HENNESSEY PERFORMANCE
  • SOUKROMÁ INZERCE
  • PLAKÁT – DAVID PERRY PIN-UP
  • AKTUÁLNÍ NABÍDKA NOVÝCH I POUŽITÝCH VOZŮ OD RENOMOVANÝCH PRODEJCŮ
  • POD PLNÝM PLYNEM – DRAGSTERY
  • POCTA CARROLLU SHELBYMU – MUZEUM ZÁVODNÍ DRÁHY V RIVERSIDE
  • POISE, PERSONALITY & PERFORMANCE – HURST/OLDS 1969
  • SHOWTIME – SEMA SHOW LAS VEGAS 2010
  • ELEGÁN Z KALIFORNIE – DESOTO FIREFLITE 1955
  • GO CONVERTIBLE! – 7.CADILLAC BIG MEET KREMSMÜNSTER
  • ZNOVUZROZENÍ – FUTURLINER 3.DÍL
  • VAŠE AMERIKY – CARBURETOR MAN
  • LISTÁRNA + SOUTĚŽ
  • HELLRAISER – HOT ROD FORD 1932


PRAHA

LOS ANGELES

NEW YORK