 |
PONTIAC CATALINA SAFARI STW 1973
Vzpomínáte na rodinku Millerových z minulého čísla? V našem vymyšleném příběhu koupili v roce 1967 zlatý kombík Chrysler Newport. A kdyby skutečně existovali, možná by si o šest let později koupili právě tenhle Pontiac…
Pod kapotou: OHV-V8 400 cu.i. (6.560 cm3), 170 koní/435 Nm
|
|
 |
FORD MUSTANG BOSS 429 1969
Mustang Boss 429 je jedním z nejunikátnějších Mustangů, který kdy spatřil světlo světa. Jeho jedinečnost tkví nejen v malém počtu vyrobených kusů a gigantickém motoru, ale i v tom, kolik práce stálo konstruktéry čtyři-dva-devítku pod kapotu krásného Mustanga vůbec dostat…
Pod kapotou: OHV-V8 429 cu.i. (7.030 cm3), 375 koní
|
|
 |
4. SRAZ US CARS NA RUSAVĚ
Ve vesničce Rusava v Hostýnských vrších poblíž Kroměříže najdete autokemp a hotel stejného jména. Pro dobrou náladu, popovídat si s kamarády a něco popít tam jezdí fandové do amerických korábů už několik let. |
|
 |
10. MEZINÁRODNÍ SRAZ CORVETTE V PRAZE
Neexistuje snad kluk, který by netoužil po americkém sporťáku No1, Chevroletu Corvette. Ti kteří si v dospělosti svůj sen splnili a všichni jimž tahle americká automobilová ikona jakkoli učarovala, se letos sešli již podesáté v Praze.
|
|
 |
HISTORIE PONTIAC MOTOR DIVISION
Zprávu o likvidaci firmy Pontiac v rámci restrukturalizace General Motors přijala většina milovníků amerik se šokem. Divize vyráběla výkonné vozy za příznivé ceny, a možná právě tato strategie se jí stala osudnou.
|
|
 |
PLYMOUTH BARRACUDA 1966
Jak praví legenda, seděli jednoho dne George Hurst a novinář Ray Brock nad šálkem kávy v družném hovoru o novém Plymouthu Barracuda. Brzy přišla řeč na to, jak tento vůz přestavět pro použití na dragstripech. Padl rozhodující návrh: „Tak prostě strčíme dozadu osmiválec Hemi a je to“. Kreslící podložkou byl tehdy kavárenský ubrus a netrvalo dlouho a tento unikátní stroj se stal realitou…
|
|

|
CHEVROLET CAPRICE COUPÉ 1966
Psal se rok 1966 a Caprice nabízel to nejluxusnější, co byl Chevrolet svým zákazníkům schopen dodat. Od roku 1965 měl již vlastní modelovou řadu a mimo sedanu se vyráběl jako kombi s dvěma či třemi řadami sedadel, ale také pod názvem „Custom Coupé“.
Pod kapotou: OHV-V8“Turbojet“ 427 cu.i. (6.997 cm3), 390 koní/623 Nm
|
|
 |
DRAGSTERY V BECHYNI
Říká se, že blesk neuhodí dvakrát do stejného místa, ale dovolíme si oponovat. Musí existovat odchylky nebo výjimky potvrzující pravidlo, protože jak jinak se dá vysvětlit, že po květnovém Test & Tune se do Bechyně dragstery zase vrátily a s plnou parádou v rámci mezinárodního závodu Dragster EuroGames – Grand National.
|
|
 |
CHEVROLET CORVETTE C3 1969
Corvette ztělesňuje pro Ameriku totéž, co pro Německo Porsche 911 a pro Itálii asi každé Ferrari. Sporťák číslo jedna, který se vyznačuje skvělým zrychlením, vysokou maximálkou a dobrými jízdními vlastnostmi. Od začátku výroby v roce 1953 si Vette získala na celém světě bezpočet fanoušků. Dnes vám představíme krásný Convertible z roku 1969 v odstínu Ferrari red, postavený jako pocta závodu 24 hodin Le-Mans.
Pod kapotou: OHV-V8 357 cu.i. (5.851 cm3)
|
|
 |
33. POWER BIG MEET VÄSTERAS
Po úspěšném absolvování minulého ročníku, obrovském nadšení z množství zážitků i mnoha a mnoha ohlasech a výzev z řad vás čtenářů bylo jasné, že na největší sraz amerik na světě, do Švédského Västeras, musíme vyrazit znovu. Třiatřicátý ročník legendární akce, která nemá v Evropě ani nikde ve světě obdoby, se vydařil na výbornou a to jak množstvím amerik a celkovou silou návštěvníků, tak i počasím.
|
|
 |
FUTURLINER – 1. DÍL
Když se řekne General Motors, většině z nás se vybaví okřídlený Cadillac, Corvette, nebo některý z konceptů jakým byl třeba Buick Y job. Občas si někdo vzpomene na automobilové přehlídky Motorama. Kdo z nás ale kdy slyšel o projektu Parade of progress a o unikátních vozidlech Futurliner, které byly výstavní skříní této pojízdné show?
|
|
 |
FORD DELUXE COUPÉ 1939
Richard Parker získal tohle kupé již v roce 1997. Měl v úmyslu ho hned zrenovovat, ale jak auťák víc a víc rozebíral, ztrácel přehled a nakonec ho nechal přes pět let odpočívat v garáži. Od té doby se toho dost změnilo, věci se pohnuly správným směrem a jeho hot rod je dnes v plném lesku.
Pod kapotou: SV-V8 276 cu.i. (4.523 cm3), 120 koní
|
|
OBSAH ČÍSLA 5/2010
- SAFARI TEXAS WAGON – PONTIAC CATALINA SAFARI STW 1973
- CHROM AKTUALITY (NOVINKY, TIPY A TRENDY)
- TERMÍNY & POZVÁNKY (KALENDÁŘ AKCÍ)
- KDO JE BOSS? – FORD MUSTANG BOSS 429 1969
- PÍTRSOV POČTVRTÉ – 4. SRAZ US CARS NA RUSAVĚ
- JUBILEJNÍ DESÍTKA – 10. MEZINÁRODNÍ SRAZ CORVETTE V PRAZE
- DÍKY ZA VZPOMÍNKY! – HISTORIE PONTIAC MOTOR DIVISION
- SOUKROMÁ INZERCE
- ZVÝHODNĚNÁ NABÍDKA PŘEDPLATNÉHO
- PLAKÁT – PONTIAC CATALINA SAFARI STW 1973
- AKTUÁLNÍ NABÍDKA NOVÝCH I POUŽITÝCH VOZŮ OD RENOMOVANÝCH PRODEJCŮ
- HURST-HEMI ZA OKNEM – PLYMOUTH BARRACUDA 1966
- SWEET 66 – CHEVROLET CAPRICE COUPÉ 1966
- DRAGSTERY – DRAGSTER EUROGAMES BECHYNĚ
- VÁŠEŇ PRO ČERVENOU – CHEVROLET CORVETTE C3 1969
- PIT-STOP LISTÁRNA
- SKANDINÁVSKÁ SÍLA – 33. POWER BIG MEET VÄSTERAS
- VEZEME TI BUDOUCNOST AMERIKO – FUTURLINER 1.DÍL
- VAŠE AMERIKY – SPLNĚNÍ DÁVNÝCH SNŮ
- LISTÁRNA + SOUTĚŽ
- DLOUHÉ ČEKÁNÍ – FORD DELUXE COUPÉ 1939
|