 |
CHEVROLET CAMARO 1970
Představte si, že jste auto. Do konce života na této planetě vám zbývá možná pár dní, na zvuk svého motoru si ani nevzpomenete a v zrcátkách vám už zní jen rachot drtičky. A přece… Jednoho dne vás naloží na podvalník a jedete neznámo kam. Už pomalu zavíráte světla a bojíte se co přijde. Cesta však nekončí v lisu, ale ve stodole. Nový život začíná! Nějak takhle se radovalo Camaro Petra Jarolíma před dvanácti lety. Dnes je z něj výstavní kousek!
Pod kapotou: OHV-V8, 350 cu.i. (5.740 cm3), 250 koní/476 Nm
|
|
 |
PONTIAC CATALINA 1961
Na první i druhý pohled vypadá tenhle Pontiac jako obyčejná Catalina ročník 1961. Jenže o to právě jde. První majitelé černého dvoudveřového vozu nestáli o pozornost veřejnosti. Proč? Inu, policejní hlídka z Georgie pracuje na silnicích zásadně v utajení…
Pod kapotou: OHV-V8, 389 cu.i. , (6.375 cm3), 303 koní/573 Nm
|
|
 |
SROVNÁNÍ S BĚŽNĚ POUŽÍVANÝMI AUTY
Kdo by neobdivoval silná a nadmíru vybavená policejní auta, která nesmí chybět v žádném „lepším“ hollywoodském filmu! Mnoho strážců pořádku v naší republice při pomyšlení, že by takové pracovní náčiní měli k dispozici, doslova zamáčkne slzu v oku. Pro laiky pak taková policejní vozidla zůstávají něčím, co patří výhradně na obrazovku amerických filmů. Dodge Charger, Dodge Interpid, Jeep Cherokee…
|
|
 |
DODGE NITRO 4,0 R/T 2007
V USA je oblíbeným SUV střední třídy, na starém kontinentě ho však příliš často neuvidíte. I když módní vlna „teréňáků do města“ stále nepominula, výrazný Dodge Nitro se navzdory chytlavému designu prostě netrefil do vkusu běžného Evropana. Julian se ale do černého svalovce se čtyřlitrovým motorem a kompletní výbavou zamiloval na první pohled, takže jiný vůz ani nepřipadal v úvahu.
Pod kapotou: SOHC-V6, 241,2 cu.i. (3.952 cm3), 260 koní/359 Nm
|
|
 |
PORTRÉT UMĚLCE JANNEHO KUTJI
Janne se začal o čtyřkolové předměty co vydávají bublavý zvuk zpod kapoty zajímat už v dětství a první ameriku ztvárnil barvičkama, když mu bylo deset let. Nejvíc ho bavilo malovat ve škole v hodinách dějepisu a právě tehdy jej hodně ovlivnila „Cadzzilla“ Billyho Gibbona, která se objevila na titulní straně mnoha časopisů.
Návrhy pro hotrody v tradičním stylu a customy odvozené od čehokoliv
http://www.jannekutja.com/homepage_pics/ |
|
 |
OLDSMOBILE 4-4-2 W-30 1968
Pro modelový rok 1968 dal výrobce svému sportovnímu modelu 4-4-2 nejen nový design, ale posílil i nabídku doplňkových paketů. Zákazníci měli na výběr ze tří druhů karosérií – Holiday Sport Coupe ve stylu hardtopu, sportovní kupé s B-sloupky nebo kabriolet.
Pod kapotou: OHV-V8, 400 cu.i. , (6.554 cm3), 360 koní/597 Nm
|
|
 |
20. SRAZ AMERIK NA POČEST „MATKY CEST“ V SAN BERNARDINU
Legendární silnice č.66 byla postavena v roce 1926. Měří neuvěřitelných 2.448 mil, tj. téměř čtyři tisíce kilometrů, a je nedílnou součástí dějin amerického automobilismu. Slavná Route 66 začíná na břehu Michiganského jezera v Chicagu, táhne se přes Great Plains a poté se stáčí k jihozápadu a končí na tichomořském pobřeží v Los Angeles (Santa Monice).
Čtyři dny na ploše 35 ulic, 1.700 vozů, 180 prodavačů jídla a suvenýrů…
|
|
 |
FORD THUNDERBIRD 1955
Není mnoho automobilů, které bychom mohli nazvat legendou a ještě méně je těch, které si tento titul vybojovaly už v dobách své výroby. Thunderbird je příkladem automobilové legendy, jejíž proslulost trvá dodnes. Platí to zejména o prvních dvou modelových řadách, které se pro mnohé staly těmi „pravými T-Birdy.“
Pod kapotou: OHV-V8, 292 cu.i. , (4.785 cm3), 198 koní
|
|
 |
JAK SE NA KUBĚ JEZDÍ – 2. ČÁST
V minulém čísle jsme si povídali o rozmanitosti kubánského vozového parku. Nyní se podíváme na to, jak se na exotickém ostrově jezdí a proč nemají všechna auta stejné poznávací značky. Na Kubě totiž platí poněkud zvláštní pravidla, díky nimž můžete na vozech vidět hned tři druhy poznávacích značek: žluté, modré a červené.
Milujete staré ameriky? Rádi cestujete? Pak neváhejte a vyražte na Kubu!
|
|
 |
PLYMOUTH BELVEDERE II CONVERTIBLE „STREET HEMI“
Když se v roce 1964 objevil první mohutný V8 Hemi 426 cu.i., jeho tvůrci měli v plánu především nasazení v poháru NASCAR a sprintech dragsterů. Zdálo se, že pro běžný provoz jsou jeho výkony zbytečné. Závodní Hemi z let 1964 a 1965 působily až exoticky: kompresní poměr 12,5:1, hliníkové hlavy válců, speciálně konstruované karburátory Holley a nezbytná „ostrá“ vačka. Ale po nějaké době se i normálním smrtelníkům naskytla možnost vyzkoušet potenciál jedinečného motoru, zvaného podle obrovských ventilových vík Elephant. Zástupcem těchto svalovců je i náš Plymouth Belvedere II z roku 1966.
Pod kapotou: OHV-V8 „Street Hemi“, 426 cu.i. , (6.980 cm3), 425 koní/666 Nm
|
|
 |
SPÍCÍ KRÁSKY NA VRAKOVIŠTI V DENVERU
Není tomu tak dlouho, co jsme dostali dopis od manželů Dewaldových, t.č. žijících v USA, kteří při cestě za příbuznými objevili severně od města Charlotte pozemky firmy Lakeside Classics plné zajímavého materiálu. Stojí na nich totiž celé řady amerických klasiků, kteří tu sní svůj věčný sen či trpělivě čekají na návrat do života. Zveme vás na společnou návštěvu…
Jsou tu běžná auta i exoti, jako třeba Cadillac přestavěný na pick-up
|
|
 |
CADILLAC FLEETWOOD LIMOUSINE 1985
Pokud se běžný Evropan, nepostižený zálibou v silničních dinosaurech, někdy setká s klasickou full-size amerikou, bude to nejspíše právě na zadním sedadle prodloužené limuzíny u příležitosti nějaké oslavy. Jaký je ale pohled na svět z kabiny řidiče? To jsme nedávno vyzkoušeli na vlastní kůži.
Pod kapotou: OHV-V8, 249 cu.i. , (4.084 cm3), 125 koní/258 Nm, 6,9 metru délky |
|
 |
VAŠE AMERIKY
Dvoustrana o nadšencích z Moravy, které na cestě za osmiválcovými sny nic nezastaví.
Pod kapotou: OHV-V8, 440 cu.i. , (7.216 cm3), 375 koní/652 Nm
|
|
 |
FORD ROADSTER 1932
Tim Thompson se o rody a customy zajímá již od dob studií na střední škole. V podobě roadsteru z roku 1932 chtěl na kola postavit co možná nejdokonalejší symbiózu stylu karoserií z padesátých let a techniky devadesátých let. Proto se dokonce sám posadil za rýsovací stůl…
Pod kapotou: OHV-V8 (Corvette LT 1 r. 1993), 350 cu.i. , (5.735 cm3), 300 koní
|
|
OBSAH ČÍSLA 2/2010
- ZNOVUZROZENÉ CAMARO – CHEVROLET CAMARO 1970
- CHROM AKTUALITY (NOVINKY, TIPY A TRENDY)
- TERMÍNY & POZVÁNKY (KALENDÁŘ AKCÍ)
- TAJNÁ HLÍDKA – PONTIAC CATALINA 1961
- AMERIKY VE SLUŽBÁCH NAŠÍ POLICIE
- ÚČINNÁ TRHAVINA – DODGE NITRO 4,0 R/T 2007
- MALUJU AUTA – PORTRÉT UMĚLCE JANNEHO KUTJI
- SOUKROMÁ INZERCE
- AKTUÁLNÍ NABÍDKA NOVÝCH I POUŽITÝCH VOZŮ OD RENOMOVANÝCH PRODEJCŮ
- PLAKÁT – CHEVROLET CAMARO 1970
- FORCE-AIR INDUCTION – OLDSMOBILE 4-4-2 W-30 1968
- ROUTE 66 RENDEZVOUS
- BLACK BIRD – FORD THUNDERBIRD 1955
- AMERIKY NA KUBĚ 2.ČÁST – JAK SE NA KUBĚ JEZDÍ
- CLASSIC STREET RACER – PLYMOUTH BELVEDERE II CONVERTIBLE
- POSLEDNÍ ZASTÁVKA: VĚČNOST – VRAKOVIŠTĚ V DENVERU
- PANSKÝ KOČÍ – CADILLAC FLEETWOOD LIMOUSINE 1985
- VAŠE AMERIKY – CHRYSLER NEW YORKER 1970/71
- LISTÁRNA
- TIMOVA PLACKA – FORD ROADSTER 1932
|