![]() |
FORD MUSTANG SHELBY COBRA GT500KR 1968V roce 1968 se texaský závodní jezdec a stavitel sportovních vozů Carroll Shelby postaral o výkřik úžasu všech fanoušků velkých stád koní pod kapotou. Svou představu výkonného topmodelu na základě fastbacku Mustang pojmenoval Shelby Cobra GT500KR. Mělo vzniknout pouze 1.053 exemplářů, z nichž jeden, který se dokonce nachází v původním nerestaurovaném stavu a je tak zcela jedinečný, můžete vidět v novém čísle. Pod kapotou: OHV Cobra Jet V8, 428 cu.i. (7.013 cm3), 335 koní/597 Nm |
|
|
![]() |
MERCURY VOYAGER STATION WAGON 1957„Ve stylu, který bude po léta ovlivňovat podobu aut.“ Těmito slovy si značka Mercury získávala v reklamě zájemce o novou paletu vozidel v roce 1957. Ta vycházela z dramaticky stylizované studie nazvané XM Turnpike Criuser, s níž výrobce objel v roce 1956 nejrůznější automobilové výstavy. Jedním z nejkrásnějších modelů je Voyager, dvoudveřové kombi s karoserií hardtop. Pod kapotou: OHV – V8 Turnpike Cruiser, 368 cu.i. (6.030 cm3), 290 koní/549 Nm |
|
|
![]() |
CORVETTE GRAND SPORT 2010Událostí, na kterou se fandové amerického sporťáku č. 1 těší ze všeho nejvíce, je patrně každoroční „Corvette Birthday Bash“ v národním muzeu Corvette v kentuckém Bowling Green. Letos však Chevrolet ještě zvýšil sázky a prezentoval shromážděným nadšencům zbrusu novou verzi „Grand Sport“ na bázi stávající šesté generace, která má připomínat slavnou závodní minulost značky. Pod kapotou: OHV – V8 LS3, 376 cu.i. (6.162 cm3), 430 koní/575 Nm |
|
|
![]() |
PRŮŘEZ ČESKÝMI SRAZY AMERIK II.Po představení osmi srazů z počátku letošní sezóny v minulém čísle pro vás máme dalších 8 akcí. Některé jsou známější a mají již dlouholetou tradici, jiné se na výsluní teprve dostávají. Průřez zachycuje období od konce června do srpna. Počasí sice zkoušelo co vydržíme, ale i tak to stálo za to! |
|
|
![]() |
PROJEKT CHIPA FOOSE: PLYMOUTH BARRACUDA 1970 – DÍL PRVNÍO vlastní interpretaci legendární Barracudy z roku 1970 se již v minulosti s větším či menším úspěchem pokoušelo několik „známých firem“ působících v autobusinessu. Když se však do práce vrhne Chip Foose se svou partou, je jasné, že vznikne něco jedinečného. Pod kapotou: Zbrusu nový V8-HEMI, převrtaný na 392 cu.i. |
|
|
![]() |
VELKÁ SOUTĚŽ O CENY ZA 100.000 KČ !Vážení a milí čtenáři! Vaše mínění je pro nás velmi důležité. Ať už máte či nemáte americké auto a navštěvujete či nenavštěvujete srazy amerik, ať už jezdíte novým vozem, klasickou „fullsajzkou“ nebo veteránem, ať už jste prostě kdokoliv, zajímá nás, jak se vám líbí náš (váš) časopis. Chceme vědět, s čím jste spokojeni a co v něm postrádáte a také nás zajímá jací jste vy čtenáři CH&P. Proto jsme pro vás připravili ČTENÁŘSKOU ANKETU, pomocí které můžete sami rozhodnout, jak má váš oblíbený časopis v budoucnu vypadat. Za váš názor a připomínky vás chceme odměnit, proto vám dáme šanci získat báječné ceny v naší VELKÉ SOUTĚŽI. Soupis cen a vše co potřebujete k účasti v naší soutěži najdete na prostředním dvoulistu čísla 5/09. Hodně štěstí! |
|
|
![]() |
REDAKČNÍ VÝPRAVA NA NEJVĚTŠÍ SRAZ AMERIK NA SVĚTĚ
|
|
|
![]() |
HENNESSEY CAMARO HPE700 2010Sotva nové Camaro dorazilo na trh, už se stalo terčem známé ladičské firmy. Cílem Hennessey Performance bylo vdechnout již tak dost čilému kupátku ještě více života a vizuální přitažlivosti. Výsledkem je Camaro s volacím znakem HPE700. Posuďte sami, jestli se záměr podařil… Pod kapotou: OHV – V8 LS3, 376 cu.i. (6.162 cm3), naladěný na 705 koní/972 Nm |
|
|
![]() |
DRAGSTERYZávodní okruh Hockenheimring se všemi jeho zatáčkami zná asi každý milovník motorismu, ale sytě černou dráhu začínající v poslední zatáčce před cílovou rovinkou zaregistroval málo kdo. Už 24 sezón se zde sjíždějí dragsteroví nadšenci, aby potrápili svoje stroje na speciálním 1/4 míle dlouhém dragstripu. Tentokrát se závody neobešly bez kolize. Nejprve o svodidla ohoblovaný dragster Rolfa Ammanna a nakonec ještě vůbec první „řetězová havárie“ při závodech dragsterů |
|
|
![]() |
JEEP GRAND CHEROKEE 2011Poslední – a nutno říci, že úspěšný – facelift podstoupil luxusní offroad Grand Cherokee v roce 2005. Od té doby uteklo mnoho vody, a proto dozrál čas na další radikální změnu. Na dubnovém newyorském autosalonu představil koncern Chrysler veřejnosti modelový rok 2011. Pod kapotou: OHV – V8 HEMI, 345 cu.i. (5.654 cm3), 360 koní/520 Nm |
|
|
![]() |
PROJEKTY „VAPOR“ DODGE CHALLENGER A „X-1“ FORD MUSTANGNenechte se zmást, tahle auta nejsou dopravním prostředkem Mela Gibsona v novém dílu ságy Mad Max. Challenger i Mustang jsou projektové vozy, které postavila společnost Galpin Auto Sports na zakázku pro americké letectvo. Výsledky jsou prostě a jednoduše neobyčejné. Koneckonců posuďte sami… Lambo dveře, radarové paprsky pohlcující lak, karbonové ráfky, kniply, termovize, monitory… |
|
|
![]() |
FORD THUNDERBIRD 1973Už na konci šedesátých let se Thunderbird stále více a více přibližoval luxusnějším modelům od Lincolnu, ale teprve ročník 1972 dotáhl toto sbližování do konce. Nová generace Thunderbirdu opět narostla do všech směrů a konečně se Lincolnům rozměry zcela vyrovnala. Ale to nebylo zdaleka všechno… Pojďte se s námi podívat na vzácně zachovalý exemplář z roku 1973, který brázdí české silnice. Pod kapotou: OHV – V8, 429 cu.i. (7.036 cm3), 201 koní/605 Nm |
|
|
![]() |
FORD ROADSTER 1932Legendární roadster Toma McMullena z roku 1932 platí za jeden z nejznámějších hotrodů všech dob. Nedávno jej firma Roy Brizio Hot Rods pracně restaurovala a uvedla do stavu z roku 1963, kdy vzbudil pozornost. Tu však budí dodnes, ať už přijede kamkoliv. Pod kapotou: převrtaný V8 Chevy s kompresorem a dvěma čtyřkomorovými karburátory |
|
|
OBSAH ČÍSLA 5/2009
|