[ratings]
![]() |
CHEVROLET CORVETTE 1978Pokud si koupíte třicet let staré Porsche nebo Ferrari, a začne vám být nepříjemné, že vás předjíždějí rodinné kombíky, nemáte moc možností, jak s tím něco udělat. V podstatě jediná smysluplná varianta je prostě jít, a koupit si něco rychlejšího, protože čím sofistikovanější, pečlivěji navržené auto, tím těžší je dosáhnout nějakého podstatného zlepšení. Dostat z Ferrari dalších sto koní navíc? Heroický výkon. Přidat dalších sto koní emisními předpisy přiškrcené Corvette? Žádný problém, stačí vzít katalog a začít objednávat… Pod kapotou: OHV-V8, 350 cu.i. (5.700 cm3), 430 koní |
|
|
![]() |
DODGE CORONET R/T HEMI CONVERTIBLE 1969Nejvyšším modelem série Coronet v roce 1969 bylo provedení R/T, které se dalo koupit ve dvou karosářských variantách: jako dvoudveřové hardtop kupé nebo kabriolet. Už v sérii poháněl Coronety R/T osmiválec 440 Magnum, který nabízel pěkných 375 koní. Na výběr ale byla i „lahůdka na čtyři“ – dnes velmi ceněný agregát Hemi. A právě ten bublá a duní pod kapotou našeho sytě zeleného svalovce. Pod kapotou: OHV HEMI – V8, 426 cu.i. (6.972 cm3), 425 koní |
|
|
![]() |
SRAZ AMERIK JIZBICE POD BLANÍKEMJak už sám název napovídá, tahle jarní akce probudila všechny ospalé ameriky z dlouhého zimního spánku. Tak jako v předchozích letech i letos se majitelé a příznivci us cars přijeli pochlubit svými miláčky hned o prvním dubnovém víkendu na sraz mezi veverky do jizbických lesů. Pátého ročníku této již tradiční akce se zúčastnilo neuvěřitelných 280 amerik z celé republiky |
|
|
![]() |
FORD F-150 LARIAT 2009Slogan oblíbené řady Fordů F „built Ford tough“ zdůrazňuje robustnost a spolehlivost těchto trucků vyráběných na linkách v Dearbornu nebo Claycomu. Univerzální pickupy jsou pro někoho nikým nezastupitelnými dříči, pro jiné kultovním velkým autem. Žádné z těchto skupin určitě nevadí přebytek výkonu. Pod kapotou: SOHC- V8, 330 cu.i. (5.392 cm3), 320 koní/529 Nm |
|
|
![]() |
UMĚNÍ OD TOMA FRITZENa počátku byl dárek od maminky – sada omalovánek, které se vybarvovaly podle čísel. „Chytlo mně to a od té doby se snažím kreslit lidi, věci, prostě všechno kolem sebe,“ vzpomíná Tom Fritz. „Místo plátna často posloužil spodek stolu nebo židle, kus stěny nebo odložené noviny.“ Na pěti stránkách papíru vám ukážeme, k jakým výsledkům všechna tato kreativita vedla… Kreslení automobilů se stalo Tomovi koníčkem i prací |
|
|
![]() |
EXPEDICE NORSKOPět týdnů na cestách * jedenáctkrát trajektem po moři * nocování v kempech, rybářských chatrčích i pod širým nebem * to vše Mustangem GT ročník 2005. Nordkapp je nejsevernějším autem přístupným bodem Norska |
|
|
![]() |
DRAGSTERYV předcházejících dílech jsme si představili dragstery jako takové a kategorie nám nejbližší, ale aby bylo naše povídání kompletní zbývají nám monstra nejnadupanější, typická pro tento sport svojí konstrukcí a brutálním výkonem motorů. Nic na světě se spalovacím motorem neakceleruje rychleji než Top Fuel Dragster. Monstra s výkonem až 6000 koní spotřebují 40 až 50 litrů nitrometanu na jednu jízdu. Jejich kompresory natlačí do válců kubík vzduchu každou sekundu. Těch však není moc, v cíli 1/4 míle jsou za 5 vteřin! |
|
|
![]() |
WAWECREST WOODIE CAR SHOWJižní Kalifornie patří v automobilismu k nejvášnivějším místům. Skoro každý víkend se tu konají nejrůznější výstavy a srazy majitelů a fanoušků motorových vozidel. Moonlight Beach v okrese San Diego je nejen známým cílem surfařů, ale jednou za rok také přehlídkou aut zvanou Wavecrest Woodie, což je největší setkání amerik s dřevěnou karoserií na světě. Kdo z vás toužíte jednou osobně courat mezi dřevěnými skvosty, zakroužkujte si v kalendáři sobotu 19. září. |
|
|
![]() |
CARRERA PANAMERICANA 2008Na konci loňského října se opět odehrál divoký víkend pod jižním sluncem. Spousta dobrodruhů se jela vybouřit do Mexika na automobilovou soutěž Carrera Panamericana. Citlivky zůstaly raději doma… Carrera Panamericana je kultovní záležitost. Loňského ročníku se zúčastnil i bývalý mistr světa v rallye Stig Blomqvist |
|
|
![]() |
CHEVROLET BEL AIR IMPALA SPORT COUPE 1958Přesně 21. června 1955, tedy dva a půl roku před očekávaným uvedením na trh, zahájil Chevrolet práce na autech pro modelový rok 1958. Ve vývojářském středisku General Motors v Mekce amerického automobilismu – michiganském Detroitu – svolal šéfdesignér Clare MacKichan partičku lidí, kteří měli rozhodnout o tvarech a křivkách chystaných Chevroletů. Právě tehdy a tam se zrodila elegance Impaly Sport Coupe. Pod kapotou: OHV-V8 Ram Jet, 283 cu.i. (4.637 cm3), 250 koní |
|
|
![]() |
FORD ROADSTER 1934Píše se rok 1967, žebříčkům hitů vévodí skupina Beatles a v ulicích se smějí hippies. Ne, nenacházíme se v Americe, ale kdesi v Anglii. A právě tam se Micku Jenkinsovi dostává poprvé do rukou časopis o hotrodech. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby jej tato událost nepoznamenala po celý zbytek života. Pod kapotou: OHV-V8 (Chevrolet 1970), 396 cu.i. (6.489 cm3), cca 375 koní |
|
|
OBSAH ČÍSLA 3/2009
|