kliknutím udělíte 1 hvězdičkukliknutím udělíte 2 hvězdičkykliknutím udělíte 3 hvězdičkykliknutím udělíte 4 hvězdičkykliknutím udělíte 5 hvězdiček (No Ratings Yet)

obr_web_10_09
CHEVROLET CAMARO 2010

26. září 1966 znamenalo pro koncern General Motors historický okamžik: toho dne byl představen konkurent Fordu Mustang, určený hlavně mládeži bažící po levných, ale přesto rychlých autech. Nováčka pokřtili na “Camaro”, přičemž automobiloví historici se dodnes neshodnou na původu tohoto jména. Od té doby se na výrobních pásech Chevroletu vystřídaly čtyři generace. Pátá a nejnovější verze americké ikony přichází po sedmileté přestávce, ale o to víc připravena bojovat o své zákazníky. Chevroletu se u nového modelu podařilo zajistit téměř dokonalou rovnováhu mezi tradicí, modernou a láskou k detailu. A to hlavní – tenhle svalouš by se měl prodávat i v Evropě!

Pod kapotou: třeba OHV-V8, 376 cu.i. (6.162 cm3), 422 koní/553 Nm


obr_web_10_092
CHEVROLET CHEVELLE MALIBU WAGON 1967

Station wagony zašly v Americe na úbytě již před několika lety. Pozici “rodinných automobilů” od nich převzaly nejrůznější minivany a SUV. Kombíky ztratily na oblibě, protože podle Američanů byly příliš malé a nedostatečně flexibilní. Vzpomínku na jejich zašlou slávu vám připomene Chevy Chevelle Malibu STW – navenek klasické kombi, ale uvnitř ďábel s kompresorem dopovanou véosmičkou.

Pod kapotou: OHV-V8 se superchargerem Weiand, 383 cu.i. (6.275 cm3), 410 koní/621 Nm


obr_web_10_093
DODGE CORONET SUPER BEE 1969

Krédo konce šedesátých let znělo jednoduše: hodně výkonu za málo peněz. Jeho zhmotněním v době vrcholící horečky kolem muscle cars byl rovněž midsize model Dodge Coronet Super Bee, prodávaný v rámci marketingového programu “Scat Pack”. A právě o této černočerné supervčele se můžete dočíst v novém čísle.

Pod kapotou: OHV-Hemi V8, 426 cu.i. (6.980 cm3), 425 koní/664 Nm


obr_web_10_094
12. ROČNÍK AKCE SO CAL SPEEDSHOPU

Začalo to v roce 1996 a od té doby se to opakuje každý rok, pravidelně druhý pátek v červnu. O co jde? O prvotřídní přehlídku rodů a customů. Kolem sídla So Cal Speedshopu v kalifornské Pomoně a v jeho areálu se při posledním ročníku tísnilo přes 350 nádherných vozidel nejrůznějších kategorií, a to nepočítáme stylové motocykly.

Open House v Pomoně: 5.500 návštěvníků si přijelo prohlédnout hot rody a customy nejen z dílny So Cal Speedshopu


obr_web_10_095
36. OLDTIMER GRAND PRIX NÜRBURGRING

Napínavé rozjížďky, kouřící pneumatiky a vroucí chladicí kapalina se při 36. AvD Oldtimer Grand Prix opět postaraly o jeden z vrcholů sezony historické motoristické disciplíny. Tradičně o druhém srpnovém víkendu se tento populární podnik proměnil v nádhernou přehlídku – objevilo se na něm totiž kolem 600 závodních vozidel reprezentujících sedm desetiletí z dějin motoristického sportu. Ať máte na mysli závodní vozy formule 1, GT, či cestovní vozy, byl to neobyčejný zážitek jak pro milovníky evropských, tak amerických závoďáků.

Pod kapotami: velkoobsahové osmiválce s fantastickým zvukem


obr_web_10_096
CADILLAC CTS SPORT WAGON 2009

V mnoha směrech povedená nová generace sedanu CTS přinesla Cadillaku na evropské poměry velký úspěch. Na pařížském autosalonu navíc koncern GM prezentoval dlouho očekávané želízko v ohni v podobě ostře řezaného kombi “Sport Wagon”. Verze kombi představuje vyváženou kombinací elegance a sportovního ducha v dosud nevídaných rysech.

Pod kapotou: DOHC-V6, 217 cu.i. (3.564 cm3), 311 koní


obr_web_10_097
REPORTÁŽ JEDNOHO NAŠEHO ČTENÁŘE

“O Austrálii jsem si vždy myslel, že je to taková druhá Amerika, a proto jsem si již při plánování cesty představoval, kolik Chevroletů, Pontiaců či Cadillaců uvidím, případně, zda jsou známé Road Trainy skutečně tak dlouhé a australské silnice tak rovné a červené. Zkrátka jsem si myslel, že tam uvidím ameriky, stejně jako klokany, lidově řečeno na každém rohu. To však bohužel neplatí ani o amerikách ani o klokanech.”

Ford Falcon XY GT-HO Phase III: nejlepší a nejvzácnější australský Muscle car


obr_web_10_098
DODGE CHALLENGER R/T 1970

Majitel žlutého Challengeru je pravidelným čtenářem mateřské verze magazínu CHROM & FLAMMEN rovných deset roků, takže svět amerik sleduje již od teenagerských let. Zatímco jeho kamarádi ze školy vkládali do špic svých kol plastová rachotítka a zkracovali blatníky, Erik dychtivě studoval všechno možné o scéně US aut. Pak přišel další zlom. Po shlédnutí filmů “Dukes of Hazzard” a “Vanishing Point”, tak jako mnoho dalších zcela propadl Moparům.

Pod kapotou: OHV-V8, 383 cu.i. (6.276 cm3), 335 koní


obr_web_10_099
ZÁKLADNÍ POJMY

Už několikrát jste měli možnost se na stránkách našeho časopisu setkat s články o dragsterech – monstrech s neuvěřitelným zrychlením, popisující onu strhující atmosféru na závodech. Shodli jsme se, že tyhle stroje překypující výkonem, hightech technologiemi a úchvatným lakem, by měly být nedílnou součástí Chrom a plameny. Důvodem je stále větší zájem o tento tvrdý adrenalinový sport, který se pomalu začíná probojovávat i k nám do Čech. A právě proto jsme si pro vás na úvod připravili stručné seznámení s touto disciplínou a základními pojmy, se kterými se můžete setkat i na závodech u nás.

Aerodynamika nehraje prim: nejdůležitější je mohutný osmiválec přeplňovaný kompresorem


obr_web_10_0910
IMPERIAL CROWN 1963

Cadillac. Lincoln. Imperial. V nejslavnějších dobách amerického automobilového průmyslu právě tato tři jména symbolizovala to nejlepší, nejdražší a nejluxusnější, co vám mohl Detroit nabídnout. Dvě z těchto značek přežily, a svou pozici si alespoň do jisté míry udržely, ale třetí z nich upadla do téměř naprostého zapomnění.

Pod kapotou: OHV-V8, 413,2 cu.i. (6.772 cm3), 340 koní/639 Nm


obr_web_10_0911
FORD DELUXE COUPE 1940

Když dnes mluvíme o “Old Skoolu”, myslíme zpravidla vozy, se kterými ve čtyřicátých a padesátých letech mládež sváděla duely – a ne vždy čistě na sportovní úrovni. Takzvaní měsíční jezdci uměli ocenit potenciál tohoto modelu a propašovat v něm nějaký ten tvrdý alkohol. Tahle auta byla právě pro takový účel jako stvořená, zvlášť když obsahovala množství skrýší, kde se dal kontraband před nežádoucími zraky chránit: pod podlahovou deskou a za zadním sedadlem bylo odkládacího prostoru dost a dost…

Pod kapotou: spodový osmiválec z Mercury 1947, SV-V8, 239,4 cu.i. (3.923 cm3), 100 koní


OBSAH ČÍSLA 1/2009
  • OSTŘEJŠÍ NEŽ TEXASKÉ CHILLI – CHEVROLET CAMARO 2010
  • CHROM AKTUALITY (NOVINKY, TIPY A TRENDY)
  • TERMÍNY & POZVÁNKY (KALENDÁŘ AKCÍ)
  • SUPER (-CHARGED) KOMBI – CHEVROLET CHEVELLE MALIBU WAGON 1967
  • KAMARÁD PRO ZÁBAVU I VÁLEČNÍK – HUMMER H3T 2009
  • BLACK ON BLACK – DODGE CORONET SUPER BEE 1969
  • KNIHOVNA PLNÁ MUSTANGŮ – AMERICKÉ KNIHY O NEJZNÁMĚJŠÍM PONY-CARU
  • SO-CAL-ENTHUSIASTÉ – 12. ROČNÍK OPEN HOUSE V POMONĚ
  • SOUKROMÁ INZERCE
  • PLAKÁT 1 – DODGE CORONET SUPER BEE 1969
  • PLAKÁT 2 – IMPERIAL CROWN 1963
  • ZÁVODNÍ VÍKEND – 36. OLDTIMER GRAND PRIX NÜRBURGRING
  • CADILLAC DOBݝVÁ NOVÁ ÚZEMÍ – CADILLAC CTS SPORT WAGON 2009
  • AMERIKY V AUSTRÁLII
  • VANISHING POINT – DODGE CHALLENGER R/T 1970
  • SOUTĚŽ
  • DRAGSTEROVÉ MINIMUM
  • PIT-STOP LISTÁRNA
  • ROBERTONE-PIT-STOP – JAK VYBRAT SPRÁVNݝ VݝFUK
  • AKTUÁLNÍ NABÍDKA NOVݝCH I POUŽITݝCH VOZŮ OD RENOMOVANݝCH PRODEJCŮ
  • AIRBRUSH ART FESTIVAL
  • ZAPOMENUTݝ KRÁL – IMPERIAL CROWN 1963, ČESKÁ SCÉNA
  • VAŠE AMERIKY – PLYMOUTH VOYAGER 3.0 V6 1992
  • LISTÁRNA
  • OLD SKOOL DELUXE – FORD DELUXE COUPE 1940

PRAHA

LOS ANGELES

NEW YORK