[ratings]
![]() |
FORD MUSTANG MACH 1 1971„Mustang byl absolutní sen mládeže,“ vzpomíná majitel krásné „machjedničky.“ „Cestou do školy v první třídě jsem na silnici potkával dvě káry: VW Brouk a Ford Mustang!“ Ve 22 letech si pak konečně splnil sen o pořízení cenově dostupného auta. A ještě dnes – skoro po pětadvaceti letech – patří vzácný Mach 1 do rodinné sbírky. Pod kapotou: OHV-V8, 351 cu.i. (5.751 cm3), 330 koní |
|
|
![]() |
CADILLAC HARDTOP COUPE 1959Kdybychom provedli na ulici (ne na srazu amerik) anketu a zeptali se kolemjdoucích, co se jim vybaví, když se řekne „Cadillac“, zřejmě by nejčastěji zazněla slova jako „Elvis Presley“, „obrovské ploutve“ nebo „devatenáct set padesát devět“. Žádný zástupce luxusní značky od GM se totiž nezaryl do podvědomí lidí tak silně jako Cadillac model 1959 díky svým, v dnešní době téměř neuvěřitelně vysokým křídlům. Pod kapotou: OHV-V8, 390 cu.i. (6.391 cm3), 325 koní |
|
|
![]() |
CHEVROLET BEL AIR 1962Tenhle spartánsky vybavený Chevrolet ukrývá pod kapotou hotový poklad – bájnou „čtyřistadevítku“ – osmiválec, kterému Beach Boys dokonce věnovali celou písničku („She´s so fine my 409“). Vynalézaví kutilové rychle rozpoznali potenciál motoru a začali ho dodatečně montovat do svých Bel Airů a Biscaynů, které se kvůli nižší hmotnosti hodily ke sprintování lépe než Impala. Kousek, který vám předvedeme je originální „Plain Jane“ a dodnes se prohání po silnicích. Pod kapotou: OHV-V8, 409 cu.i. (6.701 cm3), 409 koní/567 Nm! |
|
|
![]() |
JEEP CHEROKEE 2009Nový Jeep Cherokee byl nedávno prověřen v marocké poušti. S naším testem však zůstaneme v Evropě, a protáhneme nového tvrďáka bahnitým terénem bývalého dolu v lužické hnědouhelné pánvi. Jeho rozsáhlé území nabízí ideální podmínky pro nerušené a důkladné prozkoumání terénních schopností. Pod kapotou: diesel DOHC-R4, 169 cu.i. (2.777 cm3), 177 koní/410 Nm |
|
|
![]() |
NITROLYMPX 2008 HOCKENHEIMRINGVe „starém světě“ existuje řada závodů dragsterů. Ale jak to, že právě NitrOlympX na německém Hockenheimringu patří k nejpopulárnějším a každoročně přitahuje přes 50.000 návštěvníků? Možná je to jednoduše tím, že má za sebou po 23 letech stejný počet ročníků na velmi vysoké úrovni. Právě proto si člověk může být jistý, že tam během víkendu uvidí množství akcí a napínavých soubojů a mimoto zábavní rámcový program. Kdo letos putoval na Hockenheimring s tímto očekáváním, rozhodně nebyl nezklamaný. Nový rekord: O překonání „historické zvukové bariéry“ se postaral Andy Carter se svým Top Fuelem, 1/4 míle ujel za 4,867 vteřiny s cílovou rychlostí 506,79 km/h! |
|
|
![]() |
DODGE CHARGER 500 FASTTOP COUPE 1969DODGE CHARGER 500 FASTTOP COUPE 1969 Představte si, že jako výrobce automobilů zjistíte, že vaše závodní ambice v sérii NASCAR se vinou mizerné aerodynamiky nasazených vozů hroutí jako domeček z karet. Co s tím? Chrysler Corporation to v roce 1969 vyřešila elegantně a jednoduše: postavila na startovní čáru upraveného Chargera. Podmínkou pro získání homologace však byla stavba 500 malosériových exemplářů. A právě jeden z těchto raritních kousků s výkonným osmiválcem Hemi pod kapotou najdete v novém čísle. Pod kapotou: OHV-Hemi V8, 426 cu.i. (6.980 cm3), 425 koní |
|
|
![]() |
GMC DENALI XT HYBRIDOd konceptu prezentovaného na letošním chicagském autosalonu si automobilka GMC slibuje padesátiprocentní úsporu paliva v porovnání s pickupy srovnatelné velikosti, ale vybavenými klasickým spalovacím motorem. Může za to hospodárný a k životnímu prostředí šetrný osmiválec s technologií „vypínání“ válců Active Fuel Management, který může spalovat jak běžný Natural, tak etanolovou směs E85. Modernizovanému agregátu s přímým vstřikováním paliva sekunduje „hybridní“ převodovka EVT, která umožňuje ryze elektrický pohon pickupu v nízkých rychlostech. Pod kapotou: SIDI-V8, 299 cu.i. (4.900 cm3), 326 koní |
|
|
![]() |
INTERVIEW S JESSE JAMESEMKdo by neznal dnes již všudypřítomné televizní reality show, kde před běžícími kamerami vznikají ty nejbláznivější automobily? Ale pátrali jste někdy po tom, kdo vlastně mánii okolo takových programů vyprovokoval? My vám to prozradíme. Byl to stavitel motocyklů a automobilů Jesse James! Jesse James: restaurátor, výrobce dílů, designér, závodník, majitel restaurace a vydavatel časopisů v jedné osobě. |
|
|
![]() |
FORD GRAN TORINO WAGON 1976Dnes, v době levného dolaru a snadných dovozů se u nás většina amerik objeví tak, že si je majitel prostě najde na internetu a nechá dovézt, případně si rovnou vybere v nabídce některého z dovozců. Ale bývaly časy, kdy to nebylo zdaleka tak jednoduché, a auta se k nám dostávala nejrůznějšími prapodivnými cestičkami. Spousta jich byla odprodána zahraničními ambasádami, některá sem přišla jako filmařské rekvizity nebo si je ze svých cest dovezl nějaký prominent, jiná zde zůstala po havárii a ti šťastnější získali americkou káru od příbuzných ze zahraničí. Některá však za sebou mají ještě zajímavější příběh… Pod kapotou: OHV-V8, 351 cu.i. (5.756 cm3), 154 koní/388 Nm |
|
|
![]() |
FORD COUPE 1933 & CUSTOM HARLEY 2007Věříme, že tohle dvojité představení auta a motocyklu ze země hvězd a pruhů bude pro vás vzrušujícím oživením. Zejména když stavitelé motorek znovu hledají nápady u kolegů v automobilovém průmyslu. Ale víc už v novém vydání magazínu Chrom & Plameny. Pod kapotou Fordu: OHV-V8, 350 cu. i., (5.735 cm3) V rámu Harleye: Twin Cam, 96 cu.i., (1.584 cm3) |
|
|
OBSAH ČÍSLA 6/2008
|