![]() |
STUDEBAKER CHAMPION 1951Možná si prohlížíte snímky Studebakeru nedůvěřivě – je to originál nebo není? Pro odpověď se vydejte s námi po stopách rarity, vonící benzínem i panenskými lesy amerického subkontinentu… Pod kapotou: V8-OHV, 361 cu.i., (5.911 cm3), 370 koní/580 Nm
|
![]() |
DODGE POLARA COUPE 1960I když to tak při pohledu z druhé strany oceánu nemusí vypadat, vyráběla značka Dodge po většinu své existence relativně nudná a usedlá auta. Když se dnes řekne „Dodge“ a „šedesátá léta“, nejspíš si vybavíme nějaký dravý muscle car s křiklavými barvami, pruhy, velkým sáním na kapotě a obřím motorem. Ale ve skutečnosti byl tehdy typickým zástupcem značky taxík. Nebo policejní auto. A nebo možná nudný sedan vašeho dědečka… Pod kapotou: V8-OHV, 383 cu.i., (6.276 cm3), 325 koní/578 Nm
|
![]() |
SNAP-ON: TRADIČNÍ ZNAČKA NÁŘADÍ Z WISCONSINUPo čem sáhnete, když potřebujete něco poladit před odjezdem na sraz? Po levné čínské parodii na „vercajk“? To snad ne… Buďme styloví a připomeňme si, jak vypadá nářadí profesionálů a špičkových kutilů. Jsou to pomůcky na celý život a zároveň výkladní skříň vaší dílny.
|
![]() |
CHEVROLET C10 CUSTOM DE LUXE 1972Narodili jste se, řekněme, v roce 1972? Tak vás určitě jednoho dne napadne pořídit si auto se stejným rokem výroby! A že to musí být amerika? No jistě, proto také tenhle článek nacházíte na stránkách Chromu&Plamenů… Pod kapotou: V8-OHV, 350 cu.i., (5.733 cm3), cca 200 koní/290 Nm
|
![]() |
6. DRAGSTER EUROGAMES BECHYNĚ (CZ)Zacestujme si trošku v čase a vraťme se na konec května, kdy se v Bechyni sešla vytříbená dragsterová společnost. Konal se tam totiž 6. ročník závodu Dragster EuroGames, který přivedl do bechyňského depa přes 90 týmů z celé Evropy. Čekal je perfektně připravený dragstrip, parádní počasí a dva dny plné závodění…
|
![]() |
MOTORISTICKÁ SLAVNOST LEGENDY, PRAHA (CZ)Závislost může být zdravá i nezdravá. Tu první, zapříčiněnou láskou ke všemu co voní benzínem, předvedli pořadatelé i návštěvníci druhého ročníku výstavy Legendy. Na 750 automobilů a 350 motocyklů obdivovalo více než 32 tisíc diváků, a nebyly to jen exponáty stojící na trávě za provázkem…
|
![]() |
4. AMERICAN DREAM PRAHA (CZ)1st Veteran US Car Club Praha v ČR přidal ke svým tradičním aktivitám před čtyřmi lety vícedenní setkání „amerik“ spojené s výstavou pro veřejnost. Letošní ročník, kam se sjeli členové klubu a jejich hosté, proběhl oproti původnímu plánu poněkud skromněji… |
![]() |
SLAVNOSTNÍ OTEVŘENÍ VETERAN MUZEA, NOVÁ BYSTŘICE (CZ)Je sobota, slunečno a my máme namířeno do kraje rybníků a relaxace. Jedeme do jižních Čech, podívat se na první a největší muzeum amerických předválečných veteránů u nás…
|
![]() |
FULL SIZE SESSION, OSTRAVA-MICHÁLKOVICE (CZ)Jen co vypnu ten odporný zvuk budíku a rozlepím oči, uvědomím si, že dnešní vstávání není zase tak nepříjemné. Z kalendáře na mě svítí červeně zakroužkovaný pátek šestadvacátého s poznámkou KPUC. Full Size Session letos slaví patnácté výročí…
|
![]() |
COMET 1961Taky říkáte „Mercury Comet“? Takhle zřejmě sympatický model střední třídy nazýváme všichni, ostatně byl v modelovém roce 1963 zařazený do portfolia divize Mercury jako sesterský, dražší a lépe vybavený Ford Falcon. Jenže: do té doby se nazýval pouze Comet, a to bez jakékoliv identifikace výrobce. My se nyní pokusíme vám tuhle poněkud spletitou historii osvětlit a jako názorná pomůcka nám poslouží „top restored“ Comet ´61. Pod kapotou: R6-OHV, 144 cu.i., (2.362 cm3), 90 koní/187 Nm
|
![]() |
SERIÁL O HISTORII AMERICKÝCH AMBULANCÍ, HEARSE A FLOWER CARS – 5. DÍL: FROM HERE TO ETERNITY… (1971-2015)Minulý díl našeho seriálu zmapoval proměnu, kterou prošly funerální nástavby za šest dekád. Tato část bude neméně zajímavá, protože americké automobily na poslední cestu se i v dalších letech tak výrazně změnily, že by v to počátkem tohoto sledovaného období nikdo nedoufal.
|
![]() |
POZVÁNKA DO ATELIÉRUZrcadlově realistické fotografie hot rodů, pinupek, jejichž blízkost pociťujete doslova fyzicky. Kustomy na pobřežních bulvárech či pravověrný motorkář v sedle jednostopého V2 – to všechno je svět, do nějž nám prostřednictvím svých výtvarných schopností nechává nahlédnout Dirk Behlau. Jeho studio „Pixeleye Interactive“ se věnuje designu, fotografování, PR, natáčení filmů a reklamě… vlastního piva!
|
![]() |
FORD MODEL A HOT ROD 1929Životní styl jako směs osobité módy a hudby, kruh přátel, vyznávajících stejnou filozofii a pravidla, to je trend, který se v posledních letech těší maximální oblibě. Není z těch, které bleskově vzplanou a stejně rychle zmizí. Udrží se tak dlouho, dokud bude znít divoké rockabilly 50. let. Do téhle oldschoolové scény právem patří i majitel vyobrazeného hotrodu… Pod kapotou: V8-OHV Chevrolet, 283 cu.i., (4.638 cm3), cca 220 koní |
OBSAH ČÍSLA 5/15:
|
![]() |